مشاور فرمانده کل سپاه: مهمترین شاخصه بسیج حاضر بودن در همه صحنه‌هاست

مشهد- ایرنا- مشاور فرمانده کل سپاه و دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب هم تاکید دارند مهمترین شاخصه بسیج این است که در همه صحنه ها و رخدادها حاضر باشد.

سردار سید ضیاءالدین حزنی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران و مسوولان سازمان بسیج سازندگی استانهای کشور با هدف بررسی نحوه محرومیت زدایی در مناطق مختلف در مشهد افزود: بر اساس همین رویکرد در حوادثی مانند سیل و زلزله بسیج جزء اولین گروه‌هایی است که وارد آن مناطق می شود و نیز جزء آخرین گروه‌هایی است که منطقه بحران زده را ترک می‌کند بر همین اساس می‌توان گفت بسیجیان خدمتگزاران واقعی به مردم مستضعف هستند.

وی با اشاره به این که بسیج سازندگی در همه چالش‌های کشور امیدآفرین است و  باید بتواند هر مشکلی را رفع کند اضافه کرد: برای این که بتوانیم نقش موثری در کشور ایفا کنیم باید نهادهای مختلف و بسیجیان به یکدیگر نزدیکتر شوند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند و با این رویکرد بتوانند ضعف های گذشته را در موضوعات مختلف محرومیت‌زدایی جبران کنند.

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: به خاطر تحریمهای ظالمانه ترکش‌های جنگ اقتصادی هنوز در کشور وجود دارد و  هم افزایی نیروها می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات کمک کننده باشد.

حزنی افزود: از سوی دیگر و در کنار وظایف دیگر بسیج در موضوعاتی همچون، مسایل امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید مطالبه‌گر در حوزه عدالت باشد و این انتظاری است که مردم از بسیجیان دارند.

وی با طرح این سؤال که با همه توانمندی که وجود دارد چرا باید برخی از هموطنان ما فقیر باشند ادامه داد: فقر، انواع مختلف دارد ولی فردی که اعتیاد دارد در کنار فقر خودش مشکلات دیگری را نیز با خود به همراه می‌آورد.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فقر، مانع پیشرفت کشور است که در پی آن ایجاد فاصله طبقاتی، افزایش ظلم و ستم و سایر جنایت های دیگر را به دنبال دارد و باید در این مسیر اقدامی اصولی انجام شود.

حزنی افزود: باید بتوانیم به همه مردم کشور از جمله مناطق محروم و سرزمین‌هایی که در زمان دفاع مقدس دچار آسیب‌های فراوان شدند خدمت کنیم و در عین حال همانند بسیاری از فرماندهان سپاه، قدرت ایجاد ارتباط با مردم را افزایش دهیم زیرا ارتباط با مردم رمز موفقیت هر مسوولی است.

قرار است نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، رییس بنیاد برکت، رییس سازمان بسیج مستضعفین و دیگر مسوولان کشوری در نشست ۲ روزه مسوولان سازمان بسیج سازندگی استانهای کشور در مشهد حضور یافته و سخنرانی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha