نگاهی به همایش هم اندیشی مسولان بسیج سازندگی کشور در مشهد

مشهد- ایرنا- همایش هم اندیشی مسوولان و مدیران سازمان بسیج سازندگی استانهای کشور که با هدف تبادل نظر و ارائه الگوهای موفق در حوزه محرومیت زدایی از دیروز (چهارشنبه) در مشهد آغاز شده بود پنجشنبه شب به کار خود پایان داد.

در روز نخست این همایش سردار سید محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی در پرسش و پاسخ با مدیران و مسوولان بسیج سازندگی شرکت کرد.

همچنین مشاور فرمانده کل سپاه و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش سخنرانی کرد.
سردار سید ضیاءالدین حزنی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم تاکید دارند مهمترین شاخصه بسیج این است که در همه صحنه ها و رخدادها حاضر باشد.

وی افزود: بر اساس همین رویکرد در حوادثی مانند سیل و زلزله، بسیج جزو اولین گروه‌هایی است که وارد آن مناطق می شود و نیز جزو آخرین گروه‌هایی است که منطقه بحران زده را ترک می‌کند بر همین اساس می‌توان گفت بسیجیان خدمتگزاران واقعی به مردم مستضعف هستند.

نایب‌ رییس مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان بسیج مستضعفان و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز از جمله سخنرانان روز دوم این همایش بودند.

تدوین سند راهبردی بسیج

رییس سازمان بسیج مستضعفان گفت: تدوین سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج می تواند از گرفتار شدن این سازمان در مسیر روزمرگی و رفتار سلیقه‌ای جلوگیری کند.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی افزود: این سند آینده نگر با تمرکز بر بیانیه گام دوم انقلاب تهیه شده و سعی دارد در مسیر تکامل تمدن اسلامی اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: در این سند ۹ اولویت اصلی همچون تعلیم و تربیت، جهاد فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت، آبادانی و محرومیت زدایی مد نظر قرار گرفته است.

رییس سازمان بسیج مستضعفان گفت: اجرای برنامه های محرومیت زدایی باید توسط بسیج سازندگی انجام شود و بسیج سازندگی به عنوان نماینده سپاه در انجام مشارکتهای دولتی انجام وظیفه می‌کند که نمونه آن در امضای تفاهمنامه مسکن ملی به منصه ظهور  رسید.

اختصاص ارقام مناسب برای محرومیت زدایی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بسیج سازندگی می‌تواند در زمینه توسعه، ساماندهی و پیشرفت به دولت کمک کند و در این موارد مشارکت داشته باشد.

علی نیکزاد افزود: پارسال رقم خوبی برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شده بود که منجر به اقدامات خوبی همچون آبرسانی، مدرسه سازی و اشتغالزایی شد.

وی ادامه داد: سرمایه اجتماعی در دولت گذشته کاهش یافته بود و به همین سبب دشمن در مقطعی نظام را به ناکارآمدی متهم کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید ویژگی های کارگزار علوی در حکومت‌داری نمایان شود و حال آنکه برخی مصلحت کشور را در مذاکرات در نظر نگرفتند و از پشت شیشه‌های دودی آمار می‌گرفتند.

ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در سال آینده 

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) هم گفت: تفاهمنامه ای بین این کمیته و بسیج سازندگی در زمینه اشتغالزایی منعقد شده که کار اجرایی آن از پارسال آغاز شده است و امسال این ۲ ارگان با عمل به این تفاهمنامه ۳۰۰ هزار شغل ایجاد خواهند کرد.

مرتضی بختیاری افزود: بسیج ظرفیت بسیار در کارآفرینی و ایجاد اشتغال روستایی و خانگی دارد و برای سال آینده هم ایجاد ۵۰۰ هزار شغل هدف‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: دیروز هم کمیته امداد امام خمینی (ره) با وزارت جهاد کشاورزی تفاهمنامه ای به امضا رساند که بر اساس آن ۱۲۰ هزار طرح اشتغالزایی اجرا شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: همچنین این ارگان و سازمان بسیج سازندگی کشور طی ۲ سال ۴۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در مناطق روستایی کشور خواهند ساخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha