زنجیره زیرساختی گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حال تکمیل است

یاسوج - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه های در دست ساخت این سازمان،گفت: زنجیره زیرساختی گردشگری در حال تکمیل است و طی ۲سال آینده ثمره آن دیده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مجید صفایی روز چهارشنبه در جریان بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: پروژه های بزرگی مانند تله کابین یاسوج ، پارک آبی ، هتل المپیک باقری ، ترمیم بلاد شاپور کهگیلویه ، خانه های بومگردی و روستاهای هدف گردشگری از جمله طرح های در دست اجرا درجای جای این استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این پروژه ها مانند قطعه های یک زنجیره از همدیگر حمایت می کنند و در صورت تکمیل همه آنها تحول بزرگی در ۲ سال آینده در سطح استان رخ خواهد داد.

وی مجموع طرح های در دست اجرای حوزه گردشگری استان را ۴۱ پروژه عنوان کرد و گفت: بخش عمده این پروژه ها توسط بخش خصوصی و با حمایت این سازمان در دست ساخت است.

زنجیره زیرساختی گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حال تکمیل است

همکاری بین بخشی به اجرای پروژه ها سرعت می بخشد

صفایی بیان کرد: بخشی از کندی کارهای حوزه گردشگری در این استان به دلیل برخی ناهماهنگی بین دستگاه های اجرایی و خدماتی است که تعامل دستگاه ها در این زمینه نه تنها به سود گردشگری بلکه به

سود کل استان است.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود ۲ هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و ۳۲۰ جاذبه گردشگری می تواند این صنعت را در استان متحول کند و زمینه ساز توسعه کل استان و منطقه شود.

صفایی خواستار همکاری همه نهادها برای استفاده از این ظرفیت ها شد و گفت: به عنوان مثال اگر شرکت توزیع برق استان و بانک های عامل همکاری بیشتری می کردند تله کابین یاسوج که از بهترین ظرفیت های جذب گردشگر استان است تاکنون راه اندازی و به سرانجام رسیده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha