۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به تله کابین یاسوج اختصاص داده شد

یاسوج- ایرنا- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تله کابین یاسوج یکی از ۹ طرح جهش تولید در استان بوده که از محل اعتبارات جهش تولید ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به آن اختصاص داده شده است.

مجید صفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سطح ملی مشکلات اجرای این طرح پیگیری شده و در چند ماه اخیر روند اجرای تله کابین یاسوج پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: پیش از این طرح تله کابین یاسوج تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در طی این چند ماه پیشرفت آن به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انتظار می رود بانک سپه در پرداخت سریع تسهیلات با سرمایه گذار بخش خصوصی همکاری لازم را انجام دهد.

صفایی ابراز داشت: امید است با افتتاح این پروژه مهم سرمایه گذاری گام‌های اساسی در حوزه رونق توسعه گردشگری استان برداشته شود.

 توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دغدغه مسئولان استان بوده که این طرح پس از حدود هشت سال راکد بودن دوباره با حمایت مسئولان استانی و کشوری عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

در بازدید اخیر مسئولان متولی از این طرح موانع پیش روی اجرای آن بررسی و تصمیمات لازم گرفته شد.

با توجه به پیگیری های انجام شده پیش بینی می شود تله کابین یاسوج تابستان سال ۹۹ برای خدمات دهی به هم استانی ها، گردشگران و مسافران به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا، آغاز مطالعات طرح تله کابین واقع در پارک جنگلی یاسوج از سال ۸۶ آغاز بوده است.

عملیات تله کابین یاسوج در مسیری به طول ۱۵۰۰متر حدفاصل ورودی منطقه توریستی آبشار یاسوج تا کوه دوریاب واقع در بالادست پارک جنگلی این شهر پیش بینی و طراحی شده است.

این طرح گردشگری که عملیات اجرایی آن با حضور مسئولان استانی در سال ۹۲ آغاز شد قرار بود کمتر از یک سال به بهره برداری برسد.

به گفته مسئولان میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد میزان اشتغالزایی این مجتمع فرهنگی و گردشگری در آن زمان حدود ۳۰۰ بوده است.


 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha