۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹
کد خبر: 84575610
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بنگلادش از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرد

۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹
کد خبر: 84575610
بنگلادش از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرد

تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه بنگلادش از تحریم‌های آمریکا علیه نیروهای ویژه پلیس این کشور انتقاد و تاکید کرد این اقدام آمریکا بسیار تاسف‌آور است و بر اساس حقایق نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه گلوبال‌تایمز چین، "آک عبدالمومن" وزیر خارجه بنگلادش افزود: از آمریکا انتظار پاسخ مستدل‌تر و بر اساس حقایق را داریم. وی خاطرنشان کرد که داکا این مساله را بررسی خواهد کرد که آیا اقدام آمریکا نتیجه مسائل ژئوپلتیک بوده است.

وی این اظهارات را روز دو شنبه بعد از آن مطرح کرد که وزارت امور خارجه بنگلادش، "ارل آر. میلر" سفیر آمریکا در داکا را احظار کرد و نارضایتی بنگلادش از این اقدام را ابراز داشت.

وزیر امور خارجه بنگلادش در پاسخ به اینکه آیا این اقدام موجب تیرگی روابط بنگلادش با آمریکا خواهد شد، اظهار داشت: چنین فکر نمی‌کنم اما فورا اضافه کرد: این مساله بستگی به آمریکا دارد. 

وی تاکید کرد که اتهام نقض حقوق بشر توسط نیروهای ویژه ضد جرایم پلیس بنگلادش بر اساس حقایق نیست.

وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه تحریم‌های مرتبط با حقوق بشر علیه پلیس ویژه بنگلادش موسوم به نیروهای واکنش سریع و هفت تن از مقامات فعلی و سابق این نیروها را اعلام کردند.


اوراسیا ریویو: آمریکا باید به کارنامه حقوق بشری خود نگاه کند

در واکنش به اعلام تحریم‌های حقوق بشری آمریکا علیه بنگلادش، پایگاه خبری اوراسیا ریویو نیز در گزارشی خاطرنشان کرد در حالی که بنگلادش برای تضمین امنیت در منطقه کار می‌کند، تحریم‌های آمریکا علیه این کشور مشکل ساز است.

بر اساس این گزارش، سازمان‌های امنیتی بنگلادش برای ایجاد صلح در منطقه کار می‌کنند و اقدام آمریکا برای تحریم مقامات ارشد بنگلادش بسیار نامناسب است. این گزارش افزود: قتل‌های فراقانونی در بسیاری از کشورها مانند پاکستان هم اتفاق می‌افتد اما شاهد چنین اقداماتی علیه آن کشورها نیستیم زیرا آمریکا به پاکستان برای کمک به منافعش در افغانستان نیاز دارد.

اوراسیا ریویو در ادامه خاطرنشان کرد: میلیون‌ها نفر در آمریکا هر ساله مفقود می‌شوند اما آمریکا اطلاعی از این موضوع ندارد. پلیس آمریکا هزاران نفر را هر سال به قتل می‌رساند. این یک عادت جهانی نامناسب آمریکا است و این کشور علیه کشورهای مختلف مانند ایران و ونزوئلا و عراق تحریم‌هایی با بهانه حقوق بشر اعمال می‌کند.

این رسانه در ادامه با تاکید بر نقض مکرر حقوق بشر در آمریکا با خشونت‌های پلیس افزود: بسیار ناامیدکننده است که شاهد تحریم بنگلادش در کنار کشورهایی مانند کره شمالی و میانمار هستیم. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha