هم‌صدایی برای رفع مشکل آلودگی هوای اصفهان ضروری است

اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت : هم‌صدایی بین همه بخش‌ها برای رفع مشکل آلودگی هوای اصفهان ضروری است و اگر احساس کردیم مسوولی در این زمینه با سیاست‌های استان، هماهنگ نیست با او برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جانثاری روز دوشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده در سالن اجتماعات استانداری اصفهان افزود:  هم‌صدایی در پیگیری مشکل آلودگی هوای اصفهان بسیار مهم است و ما به هیچ عنوان، دروغ یا بی توجهی در این زمینه را تحمل نمی کنیم.

جانثاری فعال کردن تشکل های مردم نهاد و رسانه ها را در این زمینه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تشکل های زیادی در زمینه محیط زیست مجوز فعالیت گرفته اند اما پرسش ما این است که این روزها، اکثر آنها کجا هستند درحالی‌که باید به مطالبه گری بپردازند.

وی با بیان اینکه رسانه ها نیز مطالبه ها  و راهکارها را مطرح و بر آنها تاکید کنند، تصریح کرد: مطالب رسانه ها به گونه ای نباشد که برای مردم التهاب آور باشد بلکه بیشتر بر مطالبه گری تاکید داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ما از همه ظرفیت های موجود در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی برای رفع آلودگی هوا استفاده نکردیم، افزود: لازم است این مباحث در مراسم مختلف مانند نماز جمعه نیز مطرح شود.

وی با بیان اینکه لازم است بایدها و نبایدها و وظایف ۲۲ دستگاه اجرایی مرتبط با قانون هوای پاک و متناسب با شرایط روز توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان احصا و ابلاغ شود، اظهار داشت:  این اداره پس از تعیین وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی، باید آنها را اولویت بندی و استانداری اصفهان آنها را پیگیری کند.

جانثاری با اشاره به اینکه پس از ابلاغ وظایف و اولویت ها باید پیوست مربوطه برای راهکارها و برنامه زمانبندی شده توسط هریک از دستگاه های اجرایی ارائه شود، افزود: پس از ابلاغ این وظایف، استانداری به برنامه ها و عملکرد هر یک از این دستگاه ها رسیدگی و بررسی می کند که مشکلات آنها برای انجام این وظایف چیست.

وی با اشاره به اینکه همه مشکلات فقط مربوط به بودجه و اعتبار نیست، تصریح کرد: این موضوع نیازمند همت، جدیت، پشتکار و یکصدایی است.

معاون استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه ما وارث نابسامانی ها در این بخش هستیم، تاکید کرد: لازم است برای توقف پیشرفت نابسامانی های موجود اصرار داشته باشیم که این کار نیازمند مطالبه گری جدی است.

وی با اشاره به اینکه ما امروز با ۲ مساله مهم آب و هوا در استان مواجهیم، تاکید کرد: نقاطی که باید برای رفع آلودگی هوا، توقف آنی شود را به ما اعلام کنید تا در دستور کار مدیریت استان قرار گیرد تا از این پس، روند کارها سالم طی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی نیز باید آثار آلودگی هوا بر روی سلامت جسمی و روحی و روانی مردم را بررسی و گزارش کند، گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرداری اصفهان نیز باید تاثیر آلودگی هوا بر روی نشاط اجتماعی را گزارش کنند.

سیدمحمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در مواقع آلودگی هوا، بهترین بستر برای ورزش، سالن های سرپوشیده است، خاطرنشان کرد: آلودگی هوای اصفهان، ایستگاه های ورزشی شبانه را نیز به‌دلیل بالا بودن شاخص های آلایندگی به تعطیلی کشانده است.

 مدیر کل بهزیستی اصفهان نیز در این جلسه درباره کودکان کار خیابانی گفت: پنج مرحله برای این موضوع در نظر گرفته شده که شامل شناسایی، جذب، پذیرش، ساماندهی و توانمندسازی است.

ولی الله نصر با بیان اینکه برای ساماندهی در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: ۱۳ دستگاه اجرایی مربوطه به طور کامل به وظایف خود در این زمینه عمل نمی کنند درحالی‌که هر یک از آنها باید نماینده تام الاختیار برای این موضوع در نظر بگیرند تا امور سریعتر پیش رود.

مقرر شد موضوع کودکان کار خیابانی به تفصیل در نشست بعدی کارگروه اجتماعی در استانداری اصفهان مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس گزارش مرکز ملی تغییر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، اصفهان در بین هشت کلانشهر ایران (شامل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز و اراک) رتبه نخست آلودگی هوا را دارد.

آلاینده‌های هوای اصفهان و تعدادی از شهرهای پر جمعیت و صنعتی استان همواره در فصول سرد افزایش می‌یابد و پدیده وارونگی دما به دفعات دیده می شود که به نگرانی مردم دامن زده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha