۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۷
کد خبرنگار: 1101
کد خبر: 84574710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابهامات در مورد سرپرستی کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی

تهران- ایرنا- معرفی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی امروز(یکشنبه) در نودوهفتمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در حالی مطرح شد که برخی از انتخاب هادی ساعی خبر می‌دهند.

به گزارش ایرنا، نشست هیات اجرایی کمیته المپیک امروز با حضور ۱۲ عضو برگزار و در آن رسیدگی به چند مصوبه پیگیری شد که مهمترین آن زمان برگزاری دوازدهمین دوره مجمع انتخاباتی این نهاد ورزشی بود.

در نشست مذکور مقرر شد که دوازدهمین دوره مجمع انتخاباتی این نهاد ۱۷ اسفندماه امسال برگزار شود؛ کمیته ملی المپیک نیز این خبر را در تارنمای خود منتشر کرده اما از معرفی سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی خبری نیست.

خبر انتخاب ساعی رییس پیشین کمیسیون ورزشکاران به عنوان سرپرست کاروان در حالی از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شده که براساس روال، این قبیل اخبار و چنین انتصاباتی تنها توسط مرجع رسمی یعنی کمیته ملی المپیک اعلام شده و موثق محسوب می‌شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که در نشست امروز، موضوع معرفی سرپرست کاروان ایران به پنجمین دوره بازی های کشورهای اسلامی مطرح شده اما نکته اینجا است که براساس روال، مجموع آرا اکتسابی فرد منتخب باید نصف به علاوه یک رای باشد و این به معنای کسب دست کم ۷ رای است؛ در صورتی‌که ساعی به نظر در این رای‌گیری تنها ۵ و به عبارتی کمتر از نصف به علاوه یک رای کسب کرده است. در صورت صحت این خبر، ساعی باید منتظر نشست بعدی هیات اجرایی کمیته المپیک باشد تا بتواند به طور رسمی و با رای حداکثری سرپرست شود.

بازی های کشورهای اسلامی با تعویق یکساله، ۹ تا ۱۸ آگوست(۱۸ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۱) برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha