۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۱
کد خبر: 85486260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تنیسورها چگونه سهمیه المپیک می‌گیرند؟

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۱
کد خبر: 85486260
تنیسورها چگونه سهمیه المپیک می‌گیرند؟

تهران- ایرنا- کسب سهمیه المپیک در رشته تنیس، نیازمند حضور مداوم در مسابقات بین‌المللی و البته رنکینگ فدراسیون جهانی است.

به گزارش ایرنا، بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس روزهای پنجم تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. تنیس به عنوان یکی از پر مخاطب‌ترین رشته‌ ورزشی دنیا نیز در المپیک است. اما این سوال پیش می‌آید که تنیسورها چگونه سهمیه المپیک می‌گیرند؟

قرار است ۱۷۲ تنیسور برای کسب مدال المپیک در مسابقات انفرادی، ۲ نفره و ۲ نفره مختلط با هم رقابت کنند.

چند معیار کلیدی برای کسب سهمیه وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد؛ اول اینکه بازیکن باید در فدراسیون کشور محل اقامت خود وضعیت خوبی داشته باشد. شرط بعدی ۲ بار عضویت در یک تیم دیویس‌کاپ (رقابت‌های تیم‌های ملی مردان جهان) و یا جام بیلی ژان‌کینگ (رقابت‌های تیم‌های ملی بانوان جهان) طی ۲ سال اخیر است.

شرط دیگر برای حضور در المپیک، سن ورزشکاران است که برای مردان حداقل ۱۴ سال و برای بانوان حداقل ۱۵ سال در نظر گرفته شده است. هر کشور می‌تواند حداکثر ۱۲ بازیکن واجد شرایط را نامزد کند. ۶ بازیکن برای مسابقات مردان و ۶ بازیکن برای مسابقات زنان.

بخش انفرادی المپیک ۶۴ بازیکن دارد که بین آن‌ها قرعه‌کشی برگزار می‌شود و هر کشور نیز حداکثر می‌تواند چهار بازیکن در جدول داشته باشد. برخی بازیکنان هم به صورت مستقیم طبق رتبه‌بندی جهانی وارد جدول می‌شوند. رتبه‌بندی‌های مردان و بانوان پس از مسابقات آزاد فرانسه مشخص خواهد شد. ۵۶ بازیکنی که بالاترین رتبه را در تورهای ATP و WTA از آن خود کنند، جایگاه خود را در جدول بدست می‌آوردند.

در بخش ۲ نفره، ۳۲ تیم از بخش مردان و همین تعداد نیز از بخش بانوان در جدول حضور پیدا می‌کنند و هر کشور نیز نهایت می‌تواند ۲ تیم در جدول داشته باشد. تیم میزبان به صورت مستقیم وارد جدول می‌شود.

۱۰ بازیکن برتر جهان در بخش مردان یا بانوان می‌توانند با بازیکن دیگری که ملیت مشترک دارد و جزو ۳۰۰ نفر برتر بخش انفرادی یا ۲ نفره است، تیم تشکیل دهد و وارد جدول شود. باقی تیم‌ها نیز از رتبه‌بندی‌های ترکیبی بین بخش ۲ نفره و انفرادی انتخاب می‌شوند.

در بخش ۲ نفره مختلط نیز ۱۶ تیم حاضر دارند. در این رقابت‌ها فقط بازیکنانی می‌توانند حضور یابند که در جدول انفرادی یا ۲ نفره مردان و بانوان، انتخاب شده باشند.

قرار بر این است که جدول نهایی تنیس المپیک تا ۸ تیر نهایی شود و بازیکنان حاضر جایگاه و حریفان خود را در جدول بشناسند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha