۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84568424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک پرونده قتل در کردستان پس از ۶ سال به صلح و سازش ختم شد

سنندج- ایرنا- معاون قضایی رییس کل دادگستری کردستان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: یک پرونده قتل، پس از ۶ سال، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شعبه زندان شهرستان سنندج به صلح و سازش ختم شد.

بهادر اسدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۱۳۹۴ بر اثر نزاع در شهرستان سنندج یک مورد قتل اتفاق افتاد که پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی، رای به قصاص قاتل صادر شد.

وی افزود: با دستور دادستان، پرونده برای صلح و سازش به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج ارجاع شد و اعضای شعبه صلحی زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان موفق شدند این پرونده قتل را پس از۶ سال با گذشت اولیای دم مختومه کنند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری کردستان در امور شوراهای حل اختلاف یادآور شد: خانواده مقتول با اقدام انسان دوستانه علاوه بر عفو قاتل، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال این چهارمین پرونده قتلی بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد، ابراز امیدواری کرد: این امر خیر، فتح بابی باشد که در سال جاری باز هم شاهد این قبیل موارد باشیم.

اسدی یادآور شد: شوراهای حل اختلاف فرصتی کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم هستند که باید از ظرفیت این نهاد مردمی استفاده شود.

معاون قضایی رییس کل دادگستری کردستان در امور شوراهای حل اختلاف با بیان اینکه دین اسلام برای صلح و آشتی میان مردم اهمیت فراوانی قائل شده است، گفت: در پرونده‌های قتل عمد که به صلح و سازش می انجامد اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آنها دارد و تلاشی نیز که برای تحقق این مهم انجام می شود، تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha