۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84568340
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هواشناسی اصفهان با احتمال افزایش آلودگی هوا  "هشدار نارنجی" صادر کرد

اصفهان-ایرنا- اداره کل هواشناسی استان اصفهان با پیش بینی  تشدید شرایط پایداری جو و انباشت و افزایش غلظت آلاینده ها همراه با کاهش کیفیت هوا از اوایل روز چهارشنبه تا نیمه اول روز پنجشنبه هفته جاری ؛ در استان "هشدار نارنجی" صادر کرد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان احتمال رشد غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی در صورت رعایت نکردن و کنترل منابع آلاینده به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی وجود دارد.

در این اطلاعیه تاکید شده است که ضمن کاهش تردد خودرویی و انسانی و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار داشت: جوی پایدار تا پایان هفته بر روی استان استقرار خواهد داشت و آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد برای بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا رفیعی افزود: شرایط افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش دید و کیفیت هوا به دلیل پایداری جو و سردی هوا، در مناطق مرکزی و صنعتی استان و کلانشهر اصفهان وجود دارد.

وی ادامه داد: این آلودگی ها برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به اوج خود می رسد و شاخص کیفیت هوا در برخی ساعات به ناسالم برای عموم هم خواهد رسید.  

این کارشناس افزود: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت روز گذشته به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما در سردترین ساعت امروز به صفر درجه سانتی‌گراد رسید و زرین شهر با ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین و میاندشت با هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان گزارش شدند.

 در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

 آلاینده‌های هوای اصفهان همواره در فصول سرد افزایش می‌یابد و وارونگی هوا به دفعات دیده می شود که به نگرانی ساکنان منطقه دامن زده است.

بر اساس گزارش مرکز ملی تغییر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، اصفهان در بین هشت کلانشهر ایران (شامل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز و اراک) رتبه نخست آلودگی هوا را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha