استاندار همدان: اقدامات فرهنگی از وظایف قطعی دستگاه‌های اجرایی است

همدان- ایرنا- استاندار همدان توجه به مسایل فرهنگی و اقدامات مرتبط با آن را از وظایف قطعی و اصلی دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید در چارچوب وظایف ذاتی خود برای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه تلاش ‌کنند.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان، افزود: توجه به فرهنگ عمومی و اجرای کامل مصوبات شورای فرهنگ عمومی از جمله وظایف ذاتی دستگاه‌های اجرایی است و مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه سازمان های تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، اوقاف و نهاد رهبری در دانشگاه ها در این زمینه برای پربار کردن فعالیت های مرتبط با فرهنگ عمومی باید به صورت جدی تلاش کنند.

وی اظهار داشت: سند فرهنگی استان همدان راه و مسیر نظام، انقلاب و ولایت را نشان می دهد و برهمین اساس همه ما وظیفه داریم در راستای پربارتر شدن فرهنگ عمومی تلاش کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی و ضرورت اجرای دقیق مصوبات شورا در سطح استان، تصریح کرد: تمامی تصمیمات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی مبتنی بر کار کارشناسی و با حضور سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط است، لذا اجرای این مصوبات به صورت ذاتی وظیفه دستگاه های اجرایی استان محسوب می شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه سند راهبردی چهار ساله فعالیت‌های قرآنی استان همدان با اسناد بالادستی تطبیق داده شده است، افزود: به طور طبیعی اقدامات پراکنده در حوزه فرهنگی نتیجه موثر و موردنظر را به دنبال ندارد و برهمین اساس و برای اثربخشی فعالیت ها باید از موازی کاری در حوزه فرهنگی به صورت جدی پرهیز شود.

استاندار همدان تاکید کرد: در همین ارتباط با برنامه ریزی‌ هدفمند و مدون می توان از ظرفیت قابل توجه فضای مجازی نیز برای ارتقای فرهنگ عمومی در سطح جامعه نیز به صورت بهینه استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، شورای فرهنگ عمومی به منظور تعیین اهداف، سیاستگذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور تشکیل و فعال شده است.

۱۴ آبان‌ در تقویم رسمی کشور به عنوان روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha