خراسان رضوی بیشترین نیروی خرید خدمات آموزشی را در کشور دارد

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان بیشترین تعداد نیروهای خرید خدمات آموزشی را در کشور به خود اختصاص داده است.

قاسمعلی خدابنده روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۶ هزار نیروی خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش خراسان رضوی مشغول تدریس هستند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز استان و کمبود شدید معلم، ۴۲۶ نفر از این تعداد امسال جذب آموزش و پرورش استان شده‌اند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ٢٠٠ معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب این استان شدند و امسال نیز سه هزار و ۵۰۰ نفر از طریق برگزاری آزمون استخدامی جذب این اداره کل خواهند شد.

وی با اشاره به کمبود ۲۳ هزار معلم در سال تحصیلی جاری افزود: با برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی و بکارگیری نیرو از راههای مختلف موفق به مدیریت این کمبود در استان شده‌ایم.

خدابنده ادامه داد: با توجه به بازگشایی حضوری مدارس استان از ابتدای آذر ماه، تمامی مدارس باید نسبت به تشکیل کمیته سلامت اقدام و پس از انجام بررسی های لازم و تنظیم صورتجلسه کمیته سلامت، فرم اعلام آمادگی بازگشایی حضوری را در سامانه بارگذاری کنند.

بر اساس برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت، عدالت آموزشی و بهره‌وری می‌تواند نسبت به خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند. در این طرح که با عنوان "خرید خدمات آموزشی" در سال‌های اخیر اجرا می‌شود موسس اینگونه مدارس با دریافت سرانه آموزشی، دانش‌آموزان را که اغلب در مناطق محروم تحصیل می‌کنند تحت آموزش‌های رسمی دوره‌های تحصیلی قرار می‌دهد و آموزش ‌و پرورش هزینه‌های مربوط به هر دانش‌آموز را به موسس بخش خصوصی پرداخت می‌کند و تمام هزینه‌های آموزش از جمله پرداخت حقوق معلمان بر عهده بخش خصوصی است.

هم اکنون استان خراسان رضوی با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور و با ۹۰ هزار کادرآموزشی حدود هشت درصد معلمان کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha