۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 1448
کد خبر: 84557046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم گرامیداشت شهدای رسانه مازندران برگزار شد

ساری – ایرنا – مراسم گرامیداشت ۲۳ شهید رسانه مازندران با محوریت شهید شاخص رسانه مستندساز مدافع حرم هادی باغبانی روز شنبه در شهر زیراب واقع در شهرستان سوادکوه برگزار شد،

به گزارش ایرنا، مسئول ستاد تخصصی راهیان نور کشور در این مراسم که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد ، گفت : بسیج یک تفکر، اندیشه و فکر است و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند هر کسی که روحیه انقلابی داشته باشد، بسیجی است.

امیر غلامحسین دربندی داشتن روحیه بسیجی را یکی از رموز دفاع از کیان کشور در طول هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود : در طول سال های جنگ دشمن که زخم خورده ما بود تمام تلاشش را به کار گرفت تا میان نظام و مردم شکاف ایجاد کند ولی با حاکمیت روحیه بسیجی موفق نشد.

وی گفت : تاریخ مطمئن است که رزمندگان ما با روحیه بسیجی اگر در روز عاشورا هم بودند ، شجاعانه می‌ جنگیدند و در دنیا چنین رزمندگانی پیدا نمی ‌شود.

دربندی با تشریح شرایط کشور در حال حاضر ، افزود : امروز خط مقدم نبرد در جبهه  اصحاب رسانه هستند و این اصحاب رسانه بودند که جلوه های زیبای مدافعان سلامت و حرم را با سلاح دوربین و میکروفون و قلم به تصویر کشیدند.

 وی سهم رسانه ها را در ثبت وقایع دفاع مقدس و زنده نگه داشتن آن مهم توصیف کرد و گفت : آذر ماه سالگرد بزرگترین بمباران وحشیانه دشمن در طول دفاع مقدس است و دشمن با ۵۴ فروند هواپیمای جنگی و بمب های ۲۵۰ پوندی ۴۵ دقیقه آسمان اندیمشک را سیاه کرد و ۴۰۰ نفر را به شهادت رساند و ۸۰۰ نفر هم جانباز شدند.

او افزود : دشمن به هیچ چیزی رحم نمی‌ کرد چرا که این خاصیت و شیوه استکبار جهانی است. نباید بگوییم با عراق می ‌جنگیدیم چرا که ما با کشورهای زیادی طرف بودیم. امام راحل ( ره) به عنوان فرمانده جنگ در پایان جنگ فرمودند ما پرده از چهره تزویر جهان خواران کنار زدیم . در جنگ ابهت شرق و غرب را شکستیم. به دنیا نشان دادیم که می ‌توانیم روی پای خود بایستیم و با دنیا هم جنگیدیم.

امیر دربندی که همرزم شهید صیاد شیرازی بود با استناد به وصیت نامه این فرمانده شهید ، گفت : او در وصیت نامه اش از خدا خواسته بود آنقدر در رکاب امام ‌زمان (عج) بجنگد تا در این راه به شهادت برسد و دشمن ۱۰ سال به دنبال شهادتش بود تا این که بالاخره در جلوی خانه‌ اش به شهادتش رساند و منافقین فردای آن روز در رسانه فرانسه اعلام کردند که انتقام مرصاد را گرفتند و این یعنی که دشمن هنوز زخم دارد.

دومین یادواره ۲۳ شهید رسانه مازندران با شعار رسانه؛ رسالت زینبی، زمینه سازی ظهور مهدوی، با حضور خانواده شهدا، مسئولین، رسانه ها و جمعی از مردم، در شهرستان سوادکوه برگزار شد.

در این مراسم، از شهدای رسانه استان مازندران و شهدای مدافع حرم شهرستان سوادکوه تجلیل شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha