شاخص راه روستایی در شوط به ۹۸ درصد ارتقا می یابد

ارومیه – ایرنا- فرماندار شوط با اشاره به اینکه عملیات بهسازی و آسفالت راه های روستایی در این شهرستان درحال انجام است، گفت: با اتمام  این طرح‌های روستایی شاخص بهره مندی روستاییان از راه آسفالته و ایمن در شهرستان شوط از ۸۵ به ۹۸ درصد خواهد رسید.

حسن عبداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات مرمت، بهسازی و آسفالت راه های روستایی این شهرستان که عملیات اجرایی آنها از سال ۹۸ شروع شده، در حال اتمام است.

وی افزود: امسال نیز در قالب طرح ابرار در این شهرستان ۱۲ طرح بهسازی و آسفالت راه روستایی به طول۳۰ کیلومتر در حال احداث داریم که در این طرح راه ارتباطی ۱۶ روستا آسفالت و بهسازی می شود.

فرماندار شوط اضافه کرد: امسال برای اجرای آسفالت راه های روستایی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات استانی و ملی اختصاص خواهد یافت و با بهره برداری این طرح ها تمامی روستاها از نعمت راه آسفالته بهره مند خواهند شد.

عبداللهی تاکید کرد: با اتمام این طرح ها شاخصه بهره مندی روستاییان شهرستان شوط از راه آسفالته و ایمن از۸۵ درصد به ۹۸ درصد خواهد رسید.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از طرح های راهداری و حمل نقل جاده ای شوط بیش از چهار هزار خانوار روستایی از راه مطلوب روستایی بهره مند خواهند شد.

شهرستان شوط در شمال آذربایجان غربی و در محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو قرار دارد و در فاصله ۲۵۷ کیلومتر از مرکز استان واقع شده است.

این شهرستان با ۹۳۱ کیلومترمربع مساحت، کوچکترین شهرستان آذربایجان غربی محسوب می شود.

شهرستان شوط مطابق آمار سرشماری سال ۱۳۹۵، دارای ۵۵ هزار و ۶۸۲ نفر جمعیت و چهاردهمین شهرستان از ۱۷ شهرستان استان از نظر جمعیتی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha