بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه آموزش های فنی ضروری است

همدان-ایرنا- معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای، گفت: استفاده از ظرفیت های گسترده بخش خصوصی و غیردولتی در راستای توسعه آموزش های مهارتی و حرفه ای ضروری است.

به گزارش ایرنا، «علی حسین شهریور» روز شنبه در شورای اداری فنی و حرفه ای استان همدان که در مریانج برگزار شد، اظهار داشت: با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در تجهیز کارگاه ها و نیز تغییرات در بخش پژوهشی، منابع آموزشی و پایان نامه ها، آموزش به سمت مشاغل جذاب نسل جدید هدایت می شود.

وی با اشاره به اینکه خیلی از آموزش های رایج کنونی در آینده معنا و مفهومی نخواهد داشت، افزود: آموزشگاه ها با اصلاح فرایند آموزشی و حذف رشته هایی که با بازار کار فاصله دارند در حوزه دیجیتال ورود پیدا کرده و  مشاغل جدید و نوظهور را آموزش دهند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای با بیان اینکه رضایتمندی نیروی انسانی و توجه ویژه به آن موجب تحقق اهداف سازمان می شود، گفت: هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای بودجه سال آینده سازمان فنی و حرفه ای کشور پیش بینی شده که بیش از ۸۵ درصد آن حقوق کارکنان، دستمزد و هزینه است.

شهریور اظهار داشت: با توجه به اینکه رابطه مستقیمی بین رشد و توسعه اقتصادی، اشتغال و همچنین آموزش های فنی و مهارتی وجود دارد، سرمایه گذاری در حوزه مهارت افزایی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در زمینه تولید محتوا در عصر کرونا، گفت: ۴۰ برنامه تولیدی از مربیان استان در صدا و سیمای مرکز همدان پخش  و ۴۰۰ دقیقه نیز در فضای مجازی بارگذاری شده است.

«وهب مختاران» اظهار داشت: ۴۵ استاندارد آموزشی توسط مربیان مراکز استان از ابتدای سال جاری تدوین شده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۵۰ عنوان برسد.

آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha