خانواده‌های کرمانشاهی از بازگشایی حضوری کلاس‌های درس استقبال کردند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به برنامه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی حضوری مدارس ابتدایی و متوسطه اول از ابتدای آذرماه گفت: در بازدیدهای که امروز از سطح مدارس استان داشتیم خانواده‌های کرمانشاهی از بازگشایی حضوری کلاس‌های درس استقبال خوبی کردند.

«مجید یزدان پناه» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده برای همه مدارس استان تهیه شده است، افزود: بر رعایت نکات بهداشتی توسط عوامل مدرسه، خانواده‌ها و دانش آموزان نظارت شدید می شود.

او بیان اینکه حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت است، گفت: تعداد دانش آموزان کلاس ها از روزها قبل به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به گروه های هشت و ۹ نفره تقسیم شده و دانش آموزان نوبتی در کلاس حاضر می شوند.

یزدان پناه تاکید کرد: نحوه بازگشایی حضوری دانش آموزان سر کلاس های درس به تشخیص شورای مدرسه؛ متشکل از انجمن اولیا و مربیان مدرسه ( نمایندگان خانواده)، اعضای شورای دانش آموزی ( نمایندگان دانش آموزان)، معلمان و مدیر مدرسه است که تصمیم بگیرند کلاس ها مقاطع مختلف به چه شکلی برگزار شود.

کلاس های مجازی به هیچ وجه تعطیل نمی شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود تاکید کرد فعلا مبنای اصلی آموزش درسی مدارس برگزاری کلاس های مجازی در قالب شبکه شاد است و به هیچ وجه روند آموزش کلاس های مجازی تعطیل یا کم نمی شود.

یزدان پناه هدف از بازگشایی حضوری مدارس را آموزش تلفیقی درسی حضوری - مجازی به دانش آموزان اعلام کرد.

بیش از ۹۸ درصد دانش‌آموزان استان کرمانشاه در شبکه آموزش مجازی شاد عضو هستند و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون سه هزار و ۵۵۰ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان نیازمند با کمک نهادها و سازمان‌های حمایتی اهدا شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و ۲۶ هزار فرهنگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha