بسیاری از دستاوردهای کشور مرهون تفکر بسیجی است

قزوین-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه قزوین گفت: بسیاری از پیشرفت ها، موفقیت‌ها و دستاوردهای کشور پس از انقلاب شکوهمند اسلامی مرهون تفکر و دیدگاه بسیجی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در رزمایش سراسری جهادگران خدمت اردوهای بسیج سازندگی که از سوی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین برگزار شد افزود: بسیجی به نماز توجه جدی دارد و به دنبال عدالت است و در مقابل ظلم آرام نمی گیرد و تحت نفوذ اجانب قرار ندارد.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه قرآن کریم ما را به بسیجی بودن دعوت می کند ، گفت: وقتی همه این صفات شامل ایمان، شجاعت و تقوا، دلسوزی برای مردم، اقامه نماز، عادل بودن و استقامت در راه خدا و سازندگی را با هم جمع ببندیم به کلمه بسیجی می رسیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امام خمینی (ره) احیاگر روحیه بسیجی انبیاء و اولیای الهی در طول تاریخ در عصر ما بودند ، افزود: ایشان در خصوص اهمیت و جایگاه بسیج فرمودند که "بسیجی، لشگر مخلص خداست".

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه بسیج را باید میوه و ثمره زحمات انبیاء و اولیای الهی بدانیم ، گفت: مقام معظم رهبری نیز در این خصوص اظهار داشته اند که هر یک از آحاد و قشرهای جامعه که روحیه مسوولیت و ایمان داشته باشند، بسیجی هستند.

وی اظهار داشت: روحیه بسیجی یعنی حمایت از مظلومان و چنین روحیه ای در تقابل با روحیه مستکبران قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: بسیجی مرز ندارد و مربوط به این شهر و آن شهر و کشور نیست بلکه بسیجی جهانی فکر می کند و به فکر کمک به همه مسلمانان و جهانیان است.

امام جمعه قزوین به خدمات جهادگران بسیجی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: بسیجیان همواره دغدغه رسیدگی به مسایل و مشکلات نیازمندان و محرومان را دارند و این موضوع از صفات و ویژگی های اصلی نیروهای بسیجی است.

وی با بیان اینکه جهبه های متنوعی روبروی بسیجیان است که در آنها دارای رسالت هستند،افزود: وقتی سخن از جبهه می آید نباید تنها فکر کنیم با جنگ و تهدید نظامی روبرو هستیم بلکه در هر نقطه که جامعه و نظام اسلامی از سوی بدخواهان و دشمنان مورد تهدید است باید فعال باشیم.

آیت الله عابدینی اظهار داشت: دستور دین ماست که باید هر چه می توانیم در برابر دشمن بسیج و مسلح شویم بنابراین باید در جبهه نظامی همواره مقتدر و پرصلابت باشیم.

وی با تاکید براینکه بسیجیان باید در جبهه فرهنگی بسیار فعال باشند، افزود: علاوه بر جبهه های نظامی شاهد حضور بسیجیان در جبهه فرهنگی نیز هستیم که مقام معظم رهبری آنرا جهاد کبیر نام برده اند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه جبهه دیگری که بسیجیان را در آن می بینیم جبهه سازندگی است ، افزود: وجود فقر و نبود زیرساخت های اساسی همچون مسکن ، سلامت و بهداشت که برازنده نظام نیست حوزه فعالیت بسیجیان در جبهه سازندگی است و جهادگران به عنوان جماعت قدرتمند مخلص و ولایتمدار در این عرصه ها حضور یافته اند و خدمات بسیار ارزشمندی را ارایه کرده اند.

وی همچنین گفت: جبهه دیگری که باید شاهد حضور پررنگ بسیجیان باشیم جبهه مقاومت اسلامی است که همه این قشر باید به آن توجه جدی داشته باشند.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه ما بسیجی را به حضور در نماز جمعه و جماعات و حضور در عرصه هایی همچون راهپیمایی ها می شناسیم،گفت: در استان قزوین ۳۵۰ هزار بسیجی داریم و باید این جماعت به حضور فعالانه تر در مساجد و حضور در نمازهای جمعه بیشتر توجه کنند و هم افزایی آنها در امورات مورد نیاز جامعه بیشتر شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha