۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84541785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۹۰ درصد روستاییان گنبد از گاز طبیعی برخوردارند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره گاز گنبدکاووس گفت که از مجموع ۱۷۰ روستای واجد شرایط برای گازرسانی این شهرستان تاکنون ۱۵۲ روستا معادل ۸۹.۴۱ درصد از گاز طبیعی برخوردار شدند.

علی عقباطلب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون عملیات گاز رسانی به پنج روستای " خیرخوجه علیا، سفلی و نجف، قیزلر و دماغ " از توابع بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس در دست انجام است که تا پایان امسال اهالی آنها نیز از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: باگاز رسانی به این پنج روستا که عملیات گازرسانی آنها با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار درحال انجام است، درصد بهره مندی روستاهای گنبدکاووس از گاز طبیعی به ۹۲.۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.

عقباطلب اضافه کرد: گاز رسانی به ۱۳ روستای باقی مانده گنبدکاووس در مرحله مطالعه و طراحی است که با گازرسانی به این روستاها تا سال آینده، جشن سبز شدن شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

وی گفت: شهرستان گنبدکاووس ۲ نقطه شهری (گنبد و اینچه برون) و ۱۷۰ روستای دارای شرایط گازرسانی دارد که به پیش از این به مناطق شهری آن گاز رسانی شده است.

عقباطلب تعداد انشعابات فعلی گاز در گنبدکاووس را ۵۵ هزار انشعاب با ۱۱۰ هزار و ۲۹ مشترک به همراه ۱۰ جایگاه سی ان جی اعلام کرد.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان گنبدکاووس در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha