۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹
کد خبر: 84541293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمادگی مالزی برای پذیرش گردشگران خارجی

۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹
کد خبر: 84541293
آمادگی مالزی برای پذیرش گردشگران خارجی

تهران- ایرنا- مالزی به دنبال واکسیناسیون گسترده مردم این کشور برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ و ورود گردشگران طی ۲ ماه گذشته، بدنبال تمهیداتی به منظور افزایش شمار گردشگران خارجی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری « دِ استار » مالزی، در حالی که مقامات مالزی متعهد شدند تا ورود گردشگران خارجی به « لانکاوی » را از نزدیک کنترل کنند، مسوولان صنعت گردشگری در این جزیره که اولین بار روز ۱۶ سپتامبر ( ۲۵ شهریور ) برای گردشگری محلی بازگشایی شده بود در انتظار پیشرفت بیشتری هستند. 

اولین ورود گردشگران خارجی از زمان بسته شدن مرزها طی ۲ سال گذشته، در میان هشدارها نسبت به احتمال افزایش و گسترش بیماری کرونا با وجود واکسیناسیون گسترده در این کشور اتفاق می افتد. 

از سوی دیگر «مهد فیردائوس احمد» مشاور اجرایی ایالت « کداه » از آمادگی این ایالت برای جذب مسافر و گردشگر زیر نظر مقامات محلی و آژانس هایی از جمله « توسعه لانکاوی » در کنار برگزارکنندگان گردشگری خبر می‌دهد. به علاوه قوانین سخت گیرانه برای ورود گردشگران به این جزیره از جمله انجام تست شناسایی در بدو ورود انجام خواهد شد. در صورت مثبت بودن تست کرونا، ۱۱۸ اتاق در ۲۰ هتل برای قرنطینه افراد در نظر گرفته شده است. 

« اسماعیل صبری یعقوب» نخست وزیر مالزی روز ۲۲ اکتبر ( ۳۰ مهر ) اعلام کرد که ورود گردشگران خارجی به مالزی از سر گرفته می شود.  این در حالی است که «تان سری محی الدین یاسین» رئیس شورای بهبود ملی پیش‌تر پیشنهاد داده بود که مرزهای مالزی بر روی گردشگران خارجی از اول ژانویه ۲۰۲۲ باز شود تا اقتصاد این کشور به ویژه در بخش گردشگری احیا شود. در سال ۲۰۱۹، حضور ۲۶ میلیون گردشگر موجب کسب ۸۶ میلیارد رینگیت سود شده بود. 

بر اساس گزارش ها، پیش از همه گیری ویروس کرونا و طی ۵ سال گذشته گردشگران خارجی مبالغ بالایی را در لانکاوی هزینه می کردند. به طور میانگین هر گردشگری بین هزار تا ۲ هزار رینگیت روزانه برای اقامت و سایر فعالیت ها در این جزیره هزینه می کرد. 

از آغاز بازگشایی لانکاوی تحت نظارت «برنامه حباب سفر» در روز گردشگری داخلی مالزی حدود ۲۴۰ هزار و ۳۶۱ مسافر به لانکاوی سفر کردند و  موجب ورود بیش از ۲۴۰ میلیون رینگیت سود در کمتر از دو ماه به این جزیره شدند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha