حدود ۹۶ درصد مردم ارومیه دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تاکنون حدود ۹۶ درصد مردم ارومیه، مرکز استان دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند که رقم قابل توجهی در استان، کشور و جهان است.

دکتر محمد امین ولی‌زاده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون شقایق ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همچنین ۷۶ درصد، دُِز دوم را تزریق کرده اند که این ارقام با تلاش کادر واکسیناسیون روز به روز افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون در سطح استان برای دُز اول ۷۵ تا ۸۰ درصد و دُز دوم ۶۰ تا ۶۵ درصد برآورد می شود که سعی در افزایش سریغ این ارقام داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: طبق آمار روزانه فقط در مرکز واکسیناسیون شقایق، بیش از ۲ هزار دز واکسن تزریق می شود که این روند، قابل قبول است.

ولی زاده بیان کرد: البته برخی روزها در این مرکز نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ دز واکسن تزریق می شد.

وی با قدردانی از زحمات کارکنان حوزه واکسیناسیون استان هدف از بازدید از مرکز شقایق را آشنایی با روند تزریق واکسن در سطح شهر ارومیه و کسب دور نمایی از این حوزه در سطح استان دانست و گفت: امیدواریم با انجام واکسیناسیون برای مابقی مردم در استان به آمار مطلوب ۸۰ تا ۸۵ درصد برسیم و زمینه غلبه بر کرونا را فراهم کنیم.

وی همچنین با اشاره به ۴ تا ۶ ماه زمان ایمن سازی دُز اول و دُز دوم افزود: مردم استان به ویژه افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه ای نسبت به دریافت دز سوم واکسن نیز اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون سه میلیون و ۱۱۴ هزار دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha