مرحله دوم بوستان چهل‌بازه مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- مرحله دوم بوستان چهل‌بازه مشهد، که ١٨٠ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن هزینه شده است، روز سه‌شنبه در آیینی به بهره‌برداری رسید.

شهردار مشهد در آیین افتتاحیه این طرح اظهار داشت: اجرای این طرح نتیجه کار گروهی در مشهد است و دستگاه های مختلفی از جمله دادگستری و آب منطقه ای استان نیز از اجرای آن حمایت ویژه ای داشته اند.
سیدعبدالله ارجایی خاطرنشان کرد: رودخانه چهل بازه، محلی است که خطر سیلاب دارد و باید به شهروندان یادآوری شود که اینجا مسیل است و ممکن است روزی گرفتار سیلاب شویم لذا این بوستان باید با همان نام "رودپارک" اجرا شود تا یادآور خطرات احتمالی ناشی از بروز سیل‌های فصلی باشد.

شهردار مشهد اضافه کرد: اجرای این بوستان باید به سمت وکیل آباد عملیاتی و تداوم داشته باشد.
ارجایی افزود: فضای سبز باید افزایش یابد اما مصرف آب ثابت باشد و استفاده از پساب مورد توجه باشد.
شهردار مشهد ادامه داد: فضاهای ویژه ورزش بانوان نیز در مناطق مختلف باید در بوستانهای بالای پنج هکتار پیش بینی شود.
ارجایی با تاکید بر لزوم مناسب سازی شهر برای معلولان و اقشار خاص از مرحله طراحی، افزود: به توسعه متوازن شهر نیز باید توجه کرد و تمام نقاط شهر باید زیست پذیر باشد.
 

مرحله دوم بوستان چهل‌بازه مشهد افتتاح شد

معاون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: ١٠ هکتار از پروژه ٥٤ هکتاری بوستان چهل بازه در سال ٩٦ به بهره برداری رسیده است و امروز ٢٤ هکتار از مرحله دوم این بوستان افتتاح می شود، که ٢٠ هکتار دیگر نیز در حال اجراست و امیدواریم تا سال آینده آماده بهره برداری شود.
خلیل الله کاظمی افزود: سرانه فضای سبز در منطقه ١١ مشهد حدود ٩.٣ متر است که با افتتاح این مرحله این بوستان شهری حدود یک متر افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: برای این پروژه ١٨٠ میلیارد تومان هزینه شده و سرریز آب سد گلستان را می توان در حوضچه های پروژه نگهداری کرد.

معاون شهردار مشهد اضافه کرد: بالغ بر ٢٠ پروژه بزرگ عمرانی به جز پروژه قطارشهری در شهر با بیش از ۲ هزار و ٥٠٠ نیرو در حال اجراست و تلاش می شود این پروژه ها طبق برنامه زمانبندی اجرا شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: هر پروژه محدوده اثری دارد و یقینا بر کیفیت زندگی ساکنان منطقه تاثیرگذار است.
ایمان فرهمندی بر ضرورت رعایت تعادل خدمات در همه مناطق شهری تاکید کرد و گفت: رضایتمندی مردم بسیار مهم است و باید توسعه شهر با رویکرد مناطق کم برخوردار ادامه پیدا کند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: فضاهای تفریحی برای ساکنان حاشیه شهر مناسب نیست.
مهدی ناصحی افزود: گذر زمان منجر به افزایش هزینه پروژه ها می شود و پروژه ها باید با سرعت اجرا شود.
بوستان چهل بازه از مهمترین بوستان‌های مشهد در منطقه ١١ است و رودخانه چهل بازه نیز که از وسط آن عبور کرده بر زیبایی آن افزوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha