۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۲:۲۱
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84534338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای مدارس چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای مدارس این استان اختصاص داده شد.

مجید نظری عصر روز دوشنبه در آیین بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد ،تاکید کرد: از این مبلغ ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۲۵۰ میلیارد ریال بودجه استانی است.
وی افزود: از مجموع اعتبار اختصاص یافته به مدارس چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکنون ۶۲۰ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.
نظری تصریح کرد: در سال گذشته ۷۵۰ میلیارد ریال شامل ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۱۵۰ میلیارد ریال بودجه استانی برای مدارس چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.
وی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از این تعداد ۲ هزار فضای آموزشی دولتی و بقیه مختص بخش خصوصی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری استاندارد جهانی سرانه فضای آموزشی را ۸.۴ متر مربع به‌ازای هر نفر دانست و اظهار داشت: این سرانه در کشور ۵.۲ مترمربع و در این استان ۶.۲ متر مربع است.
وی با اشاره به وجود یک‌هزار و ۵۰۰ طرح نیمه‌تمام عمرانی در چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل این طرح‌های نیمه‌تمام به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
نظری تاکید کرد: در زمین‌لرزه اخیر شهرستان کوهرنگ به ۴۲ مدرسه خسارت وارد شد که بازسازی و نوسازی این تعداد مدرسه در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سه سال اخیر ۸۹ مدرسه خیرساز در استان وجود داشته است.
فرحناز قائدامینی تصریح کرد: از این تعداد عملیات اجرایی ساخت ۶۱ مدرسه به پایان رسیده است و بقیه مدارس تا پایان امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
وی افزود: در این مدت عملیات اجرایی ۲۵ مدرسه خیرساز جدید در چهارمحال و بختیاری آغاز شده اما این استان همچنان با کمبود فضای آموزشی، امکانات و تجهیزات مواجه است.
قائدامینی یادآور شد: تقویت فرهنگ خیری در جامعه به‌ویژه در مدرسه‌سازی مود توجه تمامی مسوولان و دست‌اندرکاران باشد.
به گزارش ایرنا، ۴۷۰ مدرسه خیرساز با یک‌هزار و ۵۰۰ کلاس درس، ۱۸۰ هزار مترمربع زیربنا و یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی خیران نیک‌اندیش در  چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
هم‌اکنون ۶۰ مدرسه خیری در دست تکمیل قرار دارد که برای ساخت آن‌ها ۱۸۰ میلیارد ریال از سوی خیران نیک‌اندیش و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی از طرف نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.
در این آیین از ۱۵ خیر نیک‌اندیش چهارمحال و بختیاری در حوزه مدرسه‌سازی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha