۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84529289
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نبرد دریایی با آمریکا هیمنه استکبار جهانی را نابود کرد

سنندج - ایرنا - امام جمعه شهر بیجار گفت: نبرد اخیر دلاور مردان دریادل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس با نیروهای آمریکایی و پیروزی پر قدرت نیروهای ایرانی، همینه استکبار جهانی را نابود کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی مرادی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت ۱۳ آباد در شهر بیجار اظهار داشت: روزی که امام راحل فرمودند " آمریکا را زیر پا خواهیم گذاشت" به زودی تعبیر خواهد شد و حرکت دلاورمردان ایرانی در پاسداری از منافع ملی در عمق آب های بین المللی و ایستادگی و دلیری در مقابل دشمنان قسم خورده مردم ایران اسلامی، زمزه های تعبیر هوشمندانه و آینده نگرانه معمار کبیر انقلاب اسلامی را نوید می دهد.

وی با بیان اینکه امروز یاد و خاطره تبعید حضرت امام خمینی (ره) و شهادت مظلومانه دانش آموزان برای ما تداعی می شود اضافه کرد: امروز یادآور غرورآفرینی دانشجویان خط امام(ره) در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در روزی است که در اوج ترس و واهمه برخی از نیروهای داخلی، معمار کبیر انقلاب اسلامی، این حرکت را دومین انقلاب اسلامی نامیدند.

امام جمعه شهر بیجار یاد آور شد: ۱۳ آبان روزی به یاد ماندنی برای ما خواهد بود، روزی که دانش آموزان این مرز و خاک با خون خود راهی را ترسیم کردند که تا ابد در روح و جان آزادگان جهان پایدار خواهد ماند و هفته بسیج رهرو همان راه است.

وی با اشاره به اینکه ظلم و استکبار فانی و نابود شدنی است گفت: وعده اللهی نصر و پیروزی در برابر استکبار و طاغوت است و این وعده در حکومت های پیش از ما صادق بوده است و در زمانه کنونی هم تعبیر خواهد شد و تعابیر حضرت امام خمینی (ره) در مورد قدرت شرق و غرب و تعبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص اسرائیل با ذکر زمان دقیق آن، بدون شک وعده اللهی است.

حجت الاسلام مرادی تاکید کرد: در دنیا هیچ قدرتی جرأت ایستادگی در برابر آمریکا را ندارد، جمهوری اسلامی ایران با توکل به خداوند و یاری شهدای گرانقدر، در عملیاتی پایگاه عین السد را موشک باران کرد و در اقدام اخیر، پاسداران انقلاب اسلامی نشان دادند که ذره ایی از این ابهت پوشالی ترس در دل ندارند و برای جان فشانی همواره آماده اند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ امنیت و آرامش جامعه سلامی در کنار استقلال و آزادگی جمهوری اسلامی ایران نیازمند هزینه است اظهار داشت: درست است که این راه دارای هزینه هایی است، اما همه می‌دانیم که هزینه ایستادگی و استکبار ستیزی به مراتب کمتر از هزینه های متعدد سازش است.

امام جمعه بیجار اضافه کرد: مبارزه با استکبار جهانی و سرنگونی حکومت های طاغوتی سرلوحه انبیاء الهی است و نظام جمهوری اسلامی ایران در این راه بدون شک پیروزی خواهد شد زیرا وعده اللهی پیروزی است.

در ادامه این مراسم، دانش آموزان با اجرای سرود حماسی، قرائت اشعار حماسی و بیانیه مشترک، ضمن محکومیت اقدام ناکام ارتش تروریستی آمریکا در روز گذشته، پرچم های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.

تجمع ۱۳ آبان در شهرهای مختلف کردستان برگزار شد و مردم سنندج نیز برای گرامیداشت این روز در میدان آزادی و پیاده‌راه فردوسی این شهر تجمع کردند و با سردادن شعارهای مرگ بر استکبار و مرگ بر اسراییل بار دیگر با آرمان های انقلاب تجدید پیمان کردند.

یوم الله سیزدهم آبان از آن جهت حایز اهمیت است که یادآور سه رویداد مهم تاریخ معاصر تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، به شهادت رساندن دانش آموزان مظلوم در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) است که هر یک از این وقایع، آیینه ای از آموزه ها و پیام های روشن انقلاب اسلامی برای نسل حاضر و آینده را ترسیم کرده است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha