قزوین  به پایتخت پارک علم و فناوری کشور تبدیل شود

قزوین -ایرنا- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان، درخواست داریم قزوین به پایتخت پارک علم و فناوری کشور تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، فاطمه محمدبیگی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه رویداد استان آپ که با حضور وحدت مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در سالن آمفی تئاتر پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، افزود: انتظار داریم در آینده برای استان قزوین برنامه بزرگی طراحی شود چون قزوین دیار بزرگانی مثل شهید بابایی، لشگری، ابوترابی و رجایی است.

وی با تاکید بر اینکه قزوین پایتخت پارک علم و فناوری کشور شود، افزود: ظرفیت های تولیدی و صنعتی،   دانشگاه ها،   پروژه چشمه نور، پارک های علم و فناوری دانشگاه ها، موقعیت حساس جغرافیایی و شماره گذاری اولین خودرو الکترونیکی کشور به نام قزوین می طلبد که این استان پایتخت علم و پژوهش و فناوری کشور باشد.

این نماینده با اشاره به درخواست های فناورانه خود، گفت: انتطار داریم خط اعتباری صندوق پژوهش استان تا ۱۲ برابر افزایش یابد و خط جعاله به میزان ۱۰ میلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان استان راه اندازی شود و کارگزاری استان قزوین به دلیل وجود استعدادهای فراوان تقویت گردد.

دومین رویداد استان آپ کشور با همکاری پارک علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در استان قزوین برگزار شده است.

این رویداد شامل دو رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی و پیوند است که در ۳۱ استان کشور با شعار ۳۱ قدم تا شکوفایی برگزار می‌شود و از جمله اهداف آن تبدیل ایده‌های فناورانه به سرمایه است.

با اجرای این رویداد صاحبان ایده‌ها در هر استان شناسایی شده و در صورت سرمایه پذیر بودن ضمن ارائه آموزش به این افراد سرمایه گذاران برای اجرای ایده‌ها جذب می‌شوند.
نخستین رویداد استان آپ در استان کرمان برگزار شده بود و در آن پس از ارائه ۱۳ استارت آپ ۶ تیم موفق به جذب سرمایه گذار شدند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha