۸۸ درصد دانش‌آموزان کرمانشاهی واکسن تزریق کردند

کرمانشاه - ایرنا - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:۸۸ درصد از دانش آموزان بالای ۱۲ سال استان کرمانشاه دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و به احتمال قوی تا ۲ هفته آینده کار واکسیناسیون سایر دانش آموزان نیز به اتمام برسد.

«ماشاء‌الله پروین» عصر سه‌شنبه به ایرنا افزود: سینوفارم و کوپاستور ۲ نوع واکسنی است که براساس دستورالعمل وزارت بهداشت برای دانش‌آموزان ۱۲تا۱۸ سال استان تزریق می‌شود.

او همچنین گفت: با پایان تزریق واکسن گروه سنی ۱۲تا۱۸ سال؛ بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال نیز آغاز می شود.

پروین در ادامه از والدین دانش آموزان خواست در واکسیناسیون فرزندانشان کوتاهی نکنند، چرا که با آغاز فصل سرما و شیوع بیماری‌هایی همچون آنفلوانزا و سرماخوردگی امکان شیوع کرونا هم بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تاکنون هیچ عارضه خطرناکی بر اثر تزریق واکسن در دانش‌آموزان گزارش نشده است افزود: ۱۷۵ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه ۱۲ تا ۱۸ سال سن دارند.

بیش از ۹۲ درصد معلمان استان کرمانشاه واکسن کرونا تزریق کردند.

حدود ۳۳۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه را دانش آموزان تشکیل می دهند وحدود ۳۰ هزار نفر معلم و فرهنگی نیز در استان مشغول به کار هستند.

استان کرمانشاه ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای دارای سکنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha