فرماندار از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه ابراز نگرانی کرد

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار کرمانشاه با ابراز نگرانی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری ابتلا به کرونا در شهر کرمانشاه گفت: مردم از وضعیت نارنجی کرونا در این شهرستان تصور اشتباهی دارند و فکر می کنند دیگر مبتلا نمی شوند در حالی که هر روز تعداد زیادی مبتلا و فوت داریم.

به گزارش ایرنا، فضل الله رنجبر عصر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان که در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: خارج شدن از وضعیت قرمز کرونایی به معنای اتمام ابتلا به این بیماری نیست که افراد مراسم های عزا و شادی، دورهمی و مسافرت بدون رعایت پروتکل ها بهداشتی به راه بیندازند.

او گفت: هر روز در شهرستان موارد زیاد ابتلا ثبت می شود، هرچند نسبت به روزهای اوج پیک روند کاهشی است اما هنوز کرونا افراد را مبتلا و کشته می گیرد و بسیار خطرناک است، زمانی این شیوع این بیماری تمام می شود که متخصصان بگویند.

رنجبر از جامعه رسانه ها، صدا وسیما، مدیران و دست اندرکاران خواست، نسبت به خطر کرونا به اقشار مختلف جامعه اطلاع رسانی صحیح کنند که مردم اوضاع را عادی نپندارند، وضعیت هنوز خطرناک است ، ما که نمی توانیم در همه جا مامور و نیرو بگذاریم که افراد موازین بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار کرمانشاه در ادامه از مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی و نهادها خواست، لیست کارکنان و کارمندانی که هنوز واکسن کرونا را نزدند با ذکر دلیل به فرمانداری اعلام کنند و تاکید کرد: کسانی که واکسن کرونا نمی زنند یا باید مرخصی بگیرند یا غیبت کنند زیرا بدون واکسن زدن نمی توانند سرکار حاضر شوند و خلاف قانون است.

رنجبر بیان داشت، واکسن زدن یا رعایت پروتکل های بهداشتی فقط یک مسئله فردی نیست، بلکه مسئله اجتماعی و جمعی است، زیرا دیگران را به خطر می اندازیم، بنابراین نسبت به رعایت نکات بهداشتی و واکسن باید حساس باشیم و از افراد بخواهیم به موازین توجه بیشتر کنند.

او در بخش دیگر از اتاق اصناف خواست، نظارت بیشتری بر صنف ها، بازار، بویژه صنف های عمومی مانند خبازی ها، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، تالارها، فروشگاه ها و پاساژها برای رعایت پروتکل های بهداشتی باشند و برای آنان در صورت عدم رعایت جرایم تعریف کنند.

این مقام مسئول همچنین، از سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر کرمانشاه خواست با جدیت و شدت بیشتری بر رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا،  بویژه رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی و ماسک داشته باشند و گشت ها را بر نظارت برای جریمه و توبیخ رانندگان خاطی افزایش دهند.

رنجبر در ادامه با اشاره به روند خوب واکسیناسیون در شهرستان خواست، بنا بر اهمیت و تجربه جهانی از روند واکسیناسیون همه مدیران و مسئولان دست اندرکاران با اطلاع رسانی مردم و افراد را به واکسن زدن ترغیب و تشویق کنند. 

او در پایان با بیان داشت:  به طور میانگین ۷۴ درصد مردم بالای ۱۸ سال شهرستان و ۵۵ درصد زیر رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

شهرستان کرمانشاه نیمی از جمعیت ۲ میلیون استان کرمانشاه در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha