۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۴۶
کد خبرنگار: 5196
کد خبر: 84524414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستاییان حدود ۶۰ درصد بیمه شدگان سلامت را در قزوین تشکیل می‌دهند

قزوین-ایرنا-مدیرکل بیمه سلامت قزوین گفت: در مجموع ۴۴۹ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که حدود ۶۰ درصد این تعداد را روستاییان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، قاسم بهرامی روز یکشنبه در جریان بازدید استاندار قزوین از اداره کل بیمه سلامت با اشاره به اینکه ۲۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان تحت پوشش این بیمه هستند،افزود: این دستگاه در ارایه خدمت به روستاییان از دستگاه های پیشگام به شمار می رود.
وی با بیان اینکه بیمه سلامت، اقشار زیر مربوطه صندوق همگانی سلامت و صندوق ایرانیان را به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌دهد،اظهار داشت: ۹۰ درصد از هزینه های بیمه شدگان توسط دولت پرداخت می شود و بیمار باید تنها ۱۰ درصد هزینه های درمانی خود را پرداخت نماید. 
بهرامی در ادامه تصریح کرد: نسخه الکترونیک ماموریت مهم کنونی بیمه سلامت است که در میزان استفاده از این طرح رتبه هشتم کشور را داریم. 
وی اظهار داشت: متاسفانه همکاری و مشارکت بخش خصوصی در استفاده از نسخه الکترونیکی پایین است و در بین بیمارستان های استان نیز بیمارستان تامین اجتماعی در این خصوص همکاری لازم را ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در ادامه اظهار داشت: یکی از مسائلی که می تواند شرایط استان را در حوزه سلامت بهبود بخشد، فراگیری بیمه سلامت است. 
دکتر پیمان نامدار با اشاره به خدمات بیمه سلامت به روستاییان، بیان کرد: خیلی از این افراد درآمد کمی دارند که با وجود بیمه سلامت بسیاری از دغدغه های این افراد در خصوص هزینه‌های درمانی مرتفع شده است. 

وی با بیان اینکه بیمه سلامت به عنوان یکی از دستگاه های زیر مجموعه وزارت بهداشت محسوب می شود،افزود: در سطح استان همکاریو تعامل میان دانشگاه علوم پزشکی با بیمه سلامت در حد بالا و قالل قبولی است. 
این مسوول همچنین افزود: امکان رایگان شدن درمان بیماران کرونایی، ارائه نسخه الکترونیک و ترویج طرح پزشک خانواده از نتایج همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت است. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha