کارگروه ویژه توسعه کسب و کارهای دیجیتالی در کرمانشاه راه اندازی می شود

کرمانشاه _ ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی و درآمدزایی کسب و کارهای دیجیتالی گفت: به منظور موانع زدایی و توسعه این نوع کسب و کارهای کوچک اما نو و پر رونق، کارگروه اشتغالی ذیل این معاونت و با دبیری اداره کل فناوری اطلاعات در استان راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، " بهزاد باباخانی" عصر شنبه در کارگروه اشتغال استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: اگر به ۱۰ نفر اول ثروتمند جهان نگاه کنیم همه در زمینه کسب و کارهای دیجیتالی و الکترونیکی فعالیت می کنند و حتی در بازار کشور هم کسب و کارهای اینترنتی مانند اسنپ و دیجی کالاها در حال پیشتازی هستند.

او با اشاره به قابلیت و ظرفیت های بالای کسب و کارهای کوچک دیجیتالی گفت: این نوع کسب و کارهای خُرد و کوچک و بدون واسطه، به سرمایه گذاری زیادی نیاز ندارند و با برداشتن موانع مقرراتی و سرمایه اندک می توان رونق بگیرند و اشتغال فراوانی ایجاد کنند. 

باباخانی همچنین با اشاره به گزارش ۱۱۰ درصدی بازار کسب و کار دیجیتالی در استان نسبت به سال گذشته بیان داشت: در این زمینه دانشجویان فنی مهندسی و کامیپوتر در استان داریم که می توانند با دیدن آموزش های اولیه وارد این نوع کسب و کار اینترنتی و مشغول به کار شوند به همین خاطر کارگروه اشتغال کسب و کارهای اینترنتی در راستای کمک به اشتغال، کاهش تورم و نرخ بیکاری در دستور کار ویژه قرار می گیرد.

۶ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان پرونده آماده دریافت تسهیلات داریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری استان گفت: در استان به میزان ۶ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان پرونده آماده دریافت تسهیلات ماده تبصره ۱۸ از سوی بنگاه های اقتصادی داریم که با تخصیص این اعتبارات تحول بزرگی در وضعیت اشتغال استان به وجود می آید و امیدواریم تا ۲ هفته این تسهیلات ابلاغ شود.

باباخانی همچنین به اعتبارات ماده ۱۶،  نهاد های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد شهید اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد این نهادها با توجه به تسهیلات ارزان قیمت این بخش بتوانند مانند کمیته امداد در سال‌ گذشته اشتغال زیادی از افراد زیرپوشش با جذب این اعتبارات در استان به وجود آورند.

وی همچنین از کمیته امداد استان خواست با ارائه طرحی  نگرانی مددجویان را نسبت به خارج شدن از زیرپوشش با دریافت این تسهیلات رفع کنند تا افراد جویای کار مددجو از این تسهیلات استقبال کنند.

باباخانی در بخش دیگر از صحبت های خود همچنین به تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی اشاره کرد و از دستگاه های اجرایی خواست این اعتبارات را در چهار ماه باقی مانده از سال در راستای افزایش اشتغال افراد ماهر جذب کنند.

او با بیان اینکه سقف تسهیلات مشاغل خانگی ۱۰۰ میلیون تومان است گفت: در این حوزه اگر طرح افراد داری پشتیبان باشد تا سقف ۲ میلیارد تومان وام به منظور اشتغالزایی افراد و رونق تولید پرداخت می شود که نیاز به اطلاع رسانی وسیع در این بخش داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه همچنین یکی از موارد پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را دادن وام به سربازان مهارت دیده اعلام کرد و بیان داشت: به سربازان مهارت دیده از سال ۹۷ به بعد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام به منظور اشتغالزایی پرداخت می شود. 

نرخ بیکاری سال ۹۹ استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۱۴.۵ درصد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha