گفتمان وحدت در جوامع اسلامی باید تبدیل به یک مطالبه عمومی شود

کرمانشاه - ایرنا - رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه از اصحاب رسانه، دانشگاه‌ها، علما و بزرگان اهل فرهنگ خواست گفتمان وحدت را در جامعه رشد و توسعه دهند و آن را به یک مطالبه عمومی در جوامع اسلامی تبدیل کنند.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «حجت الله فاضلی» روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته وحدت در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل تسنن کرمانشاه برگزار شد،  افزود: همه تفکرها و گرایش‌ها در جوامع اسلامی چه متدین و چه ملی گرا باید اولویت خود را ایجاد وحدت در جامعه قرار دهند.

او تاکید کرد: وحدت مهمترین نقطه هراس دشمنان اسلام است و اگر در ابعاد مختلف در جوامع اسلامی شکل بگیرد،  قدرت آن قابل تصور نیست به همین خاطر دشمنان از وحدت اسلامی می‌ترسند.

حجت الاسلام فاضلی اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسیار بسزایی در فراهم کردن مبانی فکری و گفتمانی وحدت در جامعه  دارند و همچنین می‌توانند مهمترین عامل برای خنثی سازی توطئه دشمنان باشند و چه باید کرد و چه نباید کردها در راستای ایجاد وحدت را انعکاس دهند

وی با اشاره به حجمه های سنگین شبه افکنی و تفرقه پردازی دشمنان بین ممالک اسلامی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: دشمنان سرمایه گذاری و هزینه های بسیاری برای ایجاد تفرقه و نفرت پراکنی بین جوامع اسلامی با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی انجام دادند،  چون می‌دادند در اینجا یک دلار هزینه کند برابر ۱۰ دلار در زمینه نظامی نتیجه می‌دهد.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه با تاکید سرمایه گذاری هنگفت دشمنان برای ایجاد تفرقه در بین جوامع اسلامی  افزود: خانم مرکل نخست وزیر آلمان می گوید تعجب می‌کنم کشورهای هند و چین هر کدام با بیش از یک میلیارد جمعیت و چندین مذهب و دین مختلف با صلح و آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند اما در کشورهای اسلامی همه با یک خدا و یک کتاب این همه جنگ و تفرقه و نفرت وجود دارد، او اما از دسیسه ها، تفرقه پراکنی و توطئه ها دشمنان و غربی ها (خودشان) در جوامع اسلامی چیزی نمی‌گوید.

حجت الاسلام فاضلی اضافه کرد: ما با برگزاری یک نشست علما، کنفرانس بین المللی و نامگذاری یک هفته به نام وحدت نمی توانیم پاسخگوی این همه سرمایه گذاری و جنگ رسانه ای دشمنان باشیم بلکه همیشه و در همه روز باید به فکر ایجاد وحدت در جوامع اسلامی باشیم و برای حفظ آن برنامه داشته باشیم.

اتحاد و وحدت یکی از مهم ترین مولفه های قدرت است

او در بخش دیگری با اشاره به امپراتوری عثمانی گفت: زمانی این امپراتوری همه جوامع اسلامی را متحد کرده بود و هیچیک از دشمنان اسلام حرفی برای گفتن نداشتند اما وقتی با دسیسه و توطئه آن را متلاشی کردند، رژیم صهیونیستی شکل گرفت و کشورهای اسلامی زیر سلطه ابرقدرت ها قرار گرفتند و همه اینها در سایه ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی ایجاد شد.

حجت الاسلام فاضلی با اشاره به برهنمودهای مقام معظم رهبری در کنفرانس بین المللی  وحدت اسلامی گفت: ایشان خوستار تشکیل اتحادیه امت اسلامی شدند، اتحادیه اروپا در سایه همین وحدت و اتحاد توانسته این همه قدرت اقتصادی،  سیاسی و نظامی بدست بیاورد زیرا یکی از مهمترین مولفه های قدرت اتحاد است چرا ما اتحادیه وحدت اسلامی ایجاد نکنیم؟ متاسفانه برخی حکام ممالک اسلامی برای ماندن چند روز در مسند قدرت مانع این امر می‌شوند.

وی افزود: مقام معظم رهبری یکی از مهمترین فرایض دینی را وحدت عنوان کردند و و همه را دعوت به امر به معروف «وحدت»  و نهی از منکر،   «اختلاف و نزاع و مشاجره» کردند و هر گونه اهانت و توهین به مقدسات مذهب اهل تسنن را حرام شرعی دانستند بر همین بنا و دیدگاه ایشان است که در جامعه ما بیشتر از هر جای دیگری وحدت وجود دارد و ملموس است.

در پایان این نشست از چند نفر از فعالان رسانه ای استان کرمانشاه به مناسبت هفته  وحدت تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha