قطعه صنعتی ریلیف‌ولو ساخت ایران یکه‌تازی محصول را از امریکا گرفت

تهران- ایرنا-  یک شرکت دانش بنیان ایرانی برای نخستین بار موفق به دستیابی دانش فنی، بومی‌سازی وتولید قطعه صنعتی ریلیف ولو (شیرتخلیه پایلوت دار) با استانداردهای روز دنیا شد و یکه تازی این محصول آمریکایی را در بین صنایع از بین ببرد.

ایمان علیزاده مدیرعامل این شرکت دانش بنیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار آموزش ایرنا افزود: شرکت ما درحال توسعه، تولید وتکمیل مجموعه کامل سیستم های هیدرولیکی ماشین آلات سنگین و خطوط فرآوری وتولید مواد معدنی است که تا پیش از این از طریق واردات به کشورتامین می شد.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات تحریم و کاربرد زیاد قطعه ریلیف ولو در صنایع معدنی، کار مهندسی معکوس آن سال پیش آغاز شد و طی این فرایند، رلیف ولو  مدل RPGC-L طراحی و به مرحله تولید رسید.

علیزاده بیان کرد: این محصول دارای تکنولوژی بالایی است که فقط دراختیار چند کشور محدود قرار دارد، طراحی، ساخت و انجام موفق تست های آزمایشگاهی و عملیاتی این محصول به صورت کاملا تخصصی  توسط متخصصان شرکت با دقت بالا انجام  شده به طوری که اکنون این قطعه در سیستم هیدرولیکی بخش تغلیظ کارخانه مس سرچشمه رفسنجان در حال بهره برداری است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: طراحی استاندارد و انجام موفق تست های آزمایشگاهی و عملیاتی، امکان سرویس دهی آسان و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، طراحی سیستم حساس به فشار برای جلوگیری از تاثیرات مخرب  فشارهای بالا وگارانتی معتبر و ارائه خدمات پس از فروش توسط شرکت از جمله ویژگی های این محصول نسبت به نمونه خارجی آن است.

علیزاده با بیان اینکه این محصول در تمام بخش های صنعت مورد استفاده است ومحصول بسیار مصرفی برای تنظیم فشار سیالات است اظهارداشت: مجموعه ریلیف ولو شرکت تنها نمونه داخلی از این نوع شیرها در کشور هست که در حال رقابت با شرکت های مطرح دنیا با هدف صادرات محصول به خارج از کشور است.

وی گفت :دستیابی مهندسان شرکت به دانش فنی این محصول مهم موجب شده که شرکت توانایی ساخت انواع مدل های مختلف این محصول را برای تمامی صنایع داشته باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان یادآور شد: این شرکت توانسته با کمک متخصصان خود تاکنون چندین سیستم ، ابزار و قطعه مورد نیاز در صنعت معدن کشور را برای نخستین بار طراحی ، تولید و بومی سازی کند ودر اختیار صنایع معدنی و سایر صنایع کشور در جهت بی نیازی به واردات قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه تا پیش  از این  این مدل ریلیف ولو فقط توسط یک شرکت آمریکایی تولید می شد گفت : دستیابی مهندسان شرکت به دانش فنی این محصول مهم موجب شده که شرکت توانایی ساخت انواع مدل های مختلف آن را برای تمامی صنایع داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha