کوچ پاییزه عشایر کرمانشاه از ۱۰ آبان آغاز می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه از آغاز کوچ پاییزه عشایر استان از ۱۰ آبان خبر داد و گفت: برای حرکت عشایر استان به سمت مناطق قشلاقی هماهنگی‌های لازم با ادارات ذی ربط انجام شده است.

موسی بیات روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: برنامه‌ریزی‌ های لازم برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه‌ای در کوچ عشایر انجام شده و این افراد طبق برنامه زمان‌بندی حرکت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به تداوم خرید تضمینی دام عشایر استان کرمانشاه، یادآور شد: عشایر استان می‌توانند با داشتن معرفی نامه از این اداره کل به نمایندگان پشتیبانی امور دام برای فروش دام های خود مراجعه کنند.

سرپرست اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه تصریح کرد: خرید تضمینی دام عشایر سبب کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی عشایر می‌شود.

وی در پایان با اشاره به صدور مجوز صادرات دام عشایر و اینکه فرآیندهای اداری مربوطه در حال انجام است، گفت: پس از فراهم شدن شرایط عشایران می‌توانند دام‌های خود را صادر کنند.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه،  ۱۴ ایل در قالب  ۱۴ هزار ۱۰۹ خانوار با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر معادل ۷/۸ درصد جمعیت عشایری کشور و ۴/۳ جمعیت ۲ میلیون استان دارد.

عشایر کرمانشاه یک و نیم میلیون راس دام در اختیار دارند و سالیانه بیش از ۳۲ هزار تن لبنیات، هزار و ۲۹ تن روغن حیوانی و هزار و ۶۸۷ تن پشم  تولید می کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت؛ ۱۴ شهرستان، ۲ هزار و ۵۹۵ روستای و ۳۵ شهر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha