قشم برای میزبانی از گردشگران آماده می‌شود

قشم- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پس از دو سال رکود در صنعت گردشگری و همزمان با آغاز فصل بهاری جزیره، همه بخش‌ها با تمام توان خود باید برای میزبانی از گردشگران آماده شوند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، علی درویش‌پور افزود: آغاز سفرهای گردشگری، فرصتی است تا ظرفیت‌های قشم بیش ‌از پیش معرفی‌ شود.

وی با اشاره به افزایش امنیت روانی و جسمی مردم بر اثر واکسیناسیون عمومی در مقابل بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون زمان آن فرا رسیده که برای تبدیل قشم به مقصد نخست گردشگری کشور تلاش کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همه مسوولان و به ویژه معاونان و مدیران این سازمان باید با هم‌افزایی و تمرکز به توسعه گردشگری در جزیره کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور گردشگران برای مردمان جزیره نعمتی بزرگ است که استقبال مناسب و ارائه بهینه خدمات، در تبدیل مسافران به گردشگران وفادار به جزیره تاثیرگذار خواهد بود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha