صنعت گردشگری قشم نیازمند برندسازی است

قشم- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برندسازی و جریان سازی صنعت گردشگری جزیره باید متناسب با ذائقه مردم ایجاد شود تا شاهد رشد این صنعت در منطقه باشیم.

به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، علی درویش‌پور شامگاه چهارشنبه در دیدار با جامعه هتلداران قشم افزود: برای ساخت برند در جزیره، باید همه ساختارها و برنامه‌های حاکم بر منطقه جهت‌دهی شده و فعالان این عرصه با استانداردسازی، کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: طراحی رویدادها، جشنواره‌ها و برنامه‌هایی که به ایجاد خاطرات خوب در یاد و خاطر گردشگران کمک کند، بخشی دیگر از جریان سازی به سمت برند گردشگری شدن قشم است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این جزیره با داشتن جاذبه‌های نادر در دنیا، باید به نخستین مقصد گردشگری ایران تبدیل شود و سهم عمده‌ای در سبد سفرهای مردم کشور و حتی گردشگران خارجی داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: توسعه گردشگری، توسعه اقتصادی ایجاد کرده و با برنامه‌ریزی اصولی و تعامل این امر محقق می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha