توسعه جزایر خلیج فارس از اولویت‌های اصلی وزارت کشور است

بندرعباس - ایرنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور و دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور گفت: کمک به توسعه و آبادانی جزایر خلیج فارس از اولویت‌های اصلی وزارت کشور است و با توجه به اختیارات و مسئولیت‌ها، پیگیری جدی در این زمینه خواهیم داشت.

 بابک دین پرست روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نشست بررسی روند اجرای سند توسعه پایدار جزایر استان هرمزگان و کارگروه تسهیل رفع موانع تولید با اشاره به بررسی مسائل ساکنان جزایر و سند توسعه پایدار جزایر استان هرمزگان، افزود: هدف از تدوین این سند، شناسایی مهمترین مشکلات مردم در این جزایر و اقدامات لازم برای رفع آنها بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور اضافه کرد: ۷۱ بند در این سند تدوین شد که ۱۶ دستگاه اجرایی مسئولیت اجرای آنها را برعهده داشتند و طبق آخرین بررسی صورت گرفته، تاکنون ۶۵ درصد از این ۷۱ بند اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: لازم است پیگیری ویژه‌ای برای ایجاد ردیف اعتباری مشخص برای ۱۴ جزیره استان هرمزگان صورت گیرد که ما در وزارت کشور با توجه به اختیارات و مسئولیت‌ها، پیگیری جدی در این زمینه خواهیم داشت.

دین پرست با اشاره به لزوم در دستور کار قرار گرفتن بازنگری و به روز رسانی سند توسعه پایدار جزایر استان هرمزگان، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین نگاه رئیس جمهوری درخصوص رسیدگی و پیشرفت جزایر، می‌توانیم سند توسعه پایدار جزایر استان هرمزگان به یک سند جدید تبدیل کنیم که با دستور ریاست جمهوری اسلامی ایران و همچنین ابلاغ آن از سوی وزیر کشور، همه وزارتخانه‌ها و متعاقب آن دستگاه‌های اجرایی استان، ملزم به اجرای آن شوند.

وی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور که ۹ استان کشور از جمله استان هرمزگان مشمول آن هستند، تاکید کرد و گفت: اختیارات خوبی همچون مصوبه هیأت وزیران برای توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری در استان های مشمول این شورا وجود دارد و تسهیلات بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در این مناطق در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با اشاره به برنامه‌های توسعه سواحل مکران، خاطرنشان کرد: اجرای ۸۵ پروژه مصوبه توسعه سواحل مکران را به طور ویژه مورد پیگیری قرار می‌دهیم و همچنین باید از ظرفیت شورای توسعه سواحل مکران و سند آمایش سرزمینی ویژه سواحل مکران، در این راستا استفاده شود.

وی گفت: به منظو بررسی آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های مصوب شورای توسعه سواحل مکران، از سه شهرستان میناب، سیریک و جاسک در استان هرمزگان و چهار شهرستان چابهار، دشتیاری، زرآباد و کنارک در سیستان و بلوچستان بازدید صورت خواهد گرفت.

دین پرست ادامه داد: این بازدیدها با هدف ارزیابی روند اجرایی پروژه ها و موانع و مشکلاتی که به احتمال در مسیر اجرای آن ها وجود دارد صورت می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به بررسی اقدامات انجام شده درخصوص سند توسعه جزایر استان، عنوان کرد: برخی از موضوعات مربوط به استان است که با پیگیری‌های استاندار هرمزگان به نتیجه خواهد رسید و برخی موضوعات نیازمند طرح  در کارگروه ملی است که پیگیری لازم در این خصوص انجام می گیرد.

دین پرست یادآور شد: مشکلات واحدهای تولیدی در هرمزگان بحرانی نیست و کارگروه رفع موانع تولید هرمزگان در سطح کشور عملکرد خوبی داشته است.

دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور افزود: موضوع بازگشت واحدهای تولیدی تحت تملک شبکه بانکی به چرخه تولید، اشتغال واحدهای تولیدی،  بررسی واحدهای غیرفعال برای افزایش ظرفیت تولید و کمک به حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی در راستای اجرای ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha