۷۶ صیاد و شکارچی متخلف در اشنویه مورد برخورد قانونی قرار گرفتند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با ۷۶ متخلف حوزه شکار و صید برخورد قانونی صورت گرفته است.

کریم خضری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال همچنین با ۴۴ مورد تخلف محیط زیست در این شهرستان برخورد قانونی صورت گرفته است که در مجموع از متخلفان ۱۵ قبضە اسلحە مجاز و یک قبضە اسلحە غیرمجاز و تعداد زیادی ادوات شکار و صید از جملە ضبط صوت و تور دام زندەگیری کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: در مجموع از این متخلفان همچنین ۱۰۴ قطعە ماهی، سه قطعە اردک سرسبز، ۲۵ قطعە کبک، ۱٨۰ قطعە زنبورخوار و ۱۱ قطعە سهرە طلایی کشف و برخوردهای قانونی با آنها صورت گرفتە است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه  با بیان اینکه علاوە بر این ۴۷ بال کبک و ۳۴ بال سهرە طلایی کشف شده از شکارچیان پرندگان نیز در زیستگاه های این شهرستان رهاسازی شدەاند افزود: بیش از ۳۰۳ میلیون ریال ضرر و زیان محیط زیست امسال از متخلفان وصول شدەاست.

خضری با بیان‌ اینکه یک مورد اخطاریە زیست محیطی در حوزە آلودگی های محیط زیست نیز در طی این مدت صادر شده است ادامه داد: برای یک مورد حیوان آزاری نیز پروندە قضایی تشکیل شدە است.

وی با قدردانی از همراهی و مشارکت چشمگیر مردم و تشکل های مردمی با این اداره گفت: در تابستان امسال هزاران قطعە ماهی که در اثر خشک شدن جریان رودخانە گادر در حال از بین رفتن بودند با همکاری شهروندان از مرگ حتمی ، نجات دادە شده و بە بالادست رودخانە منتقل شدند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان در این شهرستان توسط شکارچیان با شماره تلفن ۴۴۶۲۶۲۳۱ اطلاع دهند.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌های مهم استان به‌شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha