گسترش ویروس جهش یافته سویه دلتای کرونا در نیوزیلند

تهران- ایرنا - نخست وزیر نیوزیلند با اعلام گسترش ویروس جهش یافته سویه دلتای کرونا، از شهر « اوکلند » به دیگر مناطق این کشور امروز برای مناطقِ بیشتری قانون های قرنطینه و محدودیت را فعال کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری « رویترز » با شناسایی ۳۲ نفر مبتلا به ویروس کرونای دلتا در « اوکلند » که از نیمه ماه اوت در قرنطینه و محدودیت های سختگیرانه به سر می برد، ۲ مورد ابتلا در منطقه « ویکاتو » در ۱۴۷ کیلومتری جنوب اوکلند شناسایی شدند. 

براساس این آمار « جاسیندا آردرن » نخست وزیر نیوزیلند امروز اعلام کرد بخش هایی از این منطقه به مدت ۵ روز باید قرنطینه شوند و محدودیت ها اعمال شود. وی در ادامه افزود: دولت فردا ( دوشنبه)تصمیم می گیرد آیا اوکلند با جمعیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری باز هم از بخش های دیگر نیوزلند جدا باشد و ورود و خروج به این شهر همچنان ممنوع است یا نه. 

او در ادامه اظهارات خود گفت : « ما تمام تلاش می کنیم تا موارد ابتلا به ویروس سویه دلتای کرونا را محدود به اوکلند کنیم و مهار آن  را به درستی مدیریت کنیم. » 

"آردرن" در نیمه ماه اوت در اقدامی که از آن به قرنطینه ملی و سراسری فوری و کوتاه نام برده بود به گسترش ویروس دلتای کرونا در اوکلند پاسخ داد اما حالا موارد ابتلا به ویروس در این شهر به هزار و ۳۲۸ نفر رسیده است. 

با وجود این که بخش های دیگر کشور نیوزلند به زندگی عادی بازگشته اند اما شهرِ شمالی « اوکلند » همچنان در قرنطینه به سر می برد. 

نیوزلند سال گذشته کشوری بود که هیچ موردی از ویروس کرونا در آن دیده نمی شد و به خوبی این همه گیری و بحران را مدیریت کرده بود آنچنان که به یکی از موارد مثال زدنی در دنیا برای مهار و مبارزه با این همه گیری شناخته شده بود، تا در ماه اوت با گسترش ویروس به شدت مسری  دلتا  در جهان این کشور نیز از منطقه صفر برای ویروس خارج شد و بدین ترتیب استراتژی های اتخاذ شده از سوی جاسیندا آردرن که بر پایه اعمال محدودیت ها و قرنطینه پایه ریزی شده بود مورد سوال قرار گرفت. 

در میان فشارها و انتقادات از نخست وزیر این کشور وی خاطر نشان کرد هرگز استراتژی وی برای به صفر رساندن و نگه داشتن مناطق این کشور بدون هیچ مورد ابتلا به ویروس نبوده بلکه او می خواسته به شدت با گسترش ویروس مبارزه کند. 

نخست وزیر نیوزیلند همچنین بار دیگر تاکید کرد محدودیت های سختگیرانه کرونایی زمانی که ۹۰ درصد جمعیت واجد شرایط در این کشور به طور کامل واکسینه شوند به پایان خواهد رسید. تا کنون تنها ۴۶ درصد از جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شدند. 

«کریس هایپکین » وزیر مبارزه با کرونا در این کشور نیز اعلام کرد از اول ماه نوامبر تنها  شهروندان غیرنیوزیلندی  که به طور کامل واکسینه شدند اجازه ورود به  کشور را دارند و کارت واکسیناسیون از لزومات ورود به کشور خواهد بود. 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha