بیش از ۲۳۰۰ مصوبه در نشست‌های گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تصویب شده است

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال گذشته ۳۱۰ نشست برگزار کرده و تقریبا استانها نیز ۲ هزار و ۳۳۷ نشست برگزار کرده‌اند که این نشست‌ها ۴۲۳ مصوبه با ماهیت ملی و هزار و ۹۱۴ مصوبه با ماهیت استانی داشته است.

بابک دین‌پرست عصر پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: در ۱۰ روز آینده نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اولویت موضوع مربوط به مشکلات شرق کشور برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین اقدام وزارت کشور در تعامل با بخش خصوصی، امضای تفاهم نامه با اتاق بازرگانی بود که منجر به احیای برخی قوانین در ارتباط با شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شد.

دین‌پرست افزود: کمتر شورایی در کشور مانند شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است که ماهیت ملی داشته باشد، این شورا ساختار بسیار خوبی برای رفع موانع سرمایه گذاری از طریق اصلاح قانون دارد که دیگر شوراها چنین قدرتی ندارند و ما همه همت خود را برای تقویت این شورا به کار بسته ایم.

معاون وزیر کشور گفت: خروجی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سفره مردم نمود خواهد داشت و در شرایط محاصره اقتصادی که کشور در آن قرار دارد، محور تلاش ما بهبود وضعیت اقتصادی مردم است.

دین‌پرست به روند کاهش نرخ بیکاری در خراسان رضوی از سال ۹۲ تا ۹۹ اشاره و بیان کرد: نرخ بیکاری این استان از ۷.۹ درصد در سال ۹۲ و رتبه هشتم کشور به ۶.۲ درصد در سال ۹۹ و کسب رتبه یک کشور رسید که بخشی از آن حاصل تلاشها در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بوده است.

وی بیان کرد: در نشست امروز که با فعالان و تجار افغانستانی در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ۳۰ مشکل در حوزه مرز سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان با افغانستان احصا شد که بخشی از آنها مربوط به مرز دوغارون خراسان رضوی بود و هم‌اینک نیز هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون در مرز دوغارون متوقف هستند.

معاون وزیر کشور از استاندار خراسان رضوی خواست هر یک از مشکلات موجود در مرز دوغارون (بین خراسان رضوی و افغانستان) را که رفع آن در سطح ملی قابل انجام است، به سرعت به وزارت کشور اعلام کند.

دین پرست اظهار داشت: هفتم مهرماه نشست استانداران ۱۶ استان مرزی کشور و مسوولان ۱۵ نمایندگی وزارت امور خارجه ایران در آن کشورها در تهران برگزار می شود که مشکلات مربوط به مرزهای شرقی از جمله خراسان رضوی با اولویت در دستور کار آن نشست قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر کشور به تلاشها برای شکستن چهار انحصار در حوزه کالاهای اساسی در کشور پرداخت گفت: واردات نهاده های دامی و کالاهای اساسی از برخی بنادر کشور، حمل عمده کالاها از طریق کامیونی به جای ریلی، محدودیت در تعداد واردکنندگان کالا و نابسامانی در محل ذخیره کالاهای اساسی از جمله انحصارهایی بود که تلاش زیادی برای شکستن آنها انجام گرفته است.

دین پرست افزود: استانداران می توانند در حوزه حمل و نقل کالاهای اساسی در استانها در حد مقدور از ساده ترین و کم هزینه ترین روشها برای حمل کالاها بهره گیرند و در این زمینه وزارت کشور آماده همکاری برای تسهیل امور مزبور از طریق مرکز است.

معاون وزیر کشور توسعه مبادلات مرزی را از طریق گشایش بازارچه های مرزی را اولویتهای دولت برشمرد و افزود: هم اینک به دلیل محدودیتهای کشور مقابل، بین استانهای مرزی، فقط خراسان شمالی هیچ دریچه ای به مرز کشور روبه رو ندارد و اکنون از ۴۰ بازارچه مرزی مشترک در ۹ استان با هفت کشور همسایه، ۲۰ بازارچه مرزی در ۶ استان غیرفعال است، ۱۴ بازارچه مرزی از مجموعه بازارچه های مرزی مشترک به دلیل عدم همکاری کشورهای غیرفعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha