۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84475311
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار برنامه همزمان باهفته دفاع مقدس در چهارمحال وبختیاری برگزار می‌شود

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌ و بختیاری گفت: همزمان با چهل‌و یکمین سالگرد دفاع مقدس و گرامیداشت این هفته دفاع ، یکهزار و ۱۰۰ برنامه در استان برگزار می‌شود.

 سرهنگ منوچهر ذوالفقاری روز شنبه در آستانه فرارسیدن چهل‌ و یکمین سالگرد دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود: این برنامه در ۲۱ قالب از جمله رونمایی از کتاب، همایش، یادواره شهدا، جشنواره، شب شعر، تولید نشریات و اثر هنری، تکریم خانواده شهدا، مسابقات فرهنگی، تولید محتوا در فضای مجازی، کمک‌های مومنانه و نشست‌های بصیرتی اجرا خواهد شد.

وی به برگزاری آیین نکوداشت رزمندگان و ایثارگران پیشکسوت استان در دانشگاه شهرکرد در روز ۳۱ شهریورماه همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: اجرای رژه موتوری، رونمایی از ۲۷ عنوان کتاب دفاع مقدس، برپایی شب خاطره گویی سرداران و فرماندهان استان،  رونمایی از ادوات و تجهیزات جدید نظامی در محوطه موزه فرهنگی دفاع مقدس، برپایی مرحله استانی مسابقات فانوس و تئاتر سنگر، رونمایی از ماکت جدیدترین مقالات تدوین شده در دانشنامه دفاع مقدس استان، رونمایی از تئاتر صحنه دفاع در این هفته  انجام خواهد شد.

وی گفت : نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برپایی نشست‌های هم‌اندیشی با نویسندگان دفاع مقدس، رونمایی از نماهنگ میهن حماسه‌ساز، برپایی نمایشگاه‌های مجازی عکس و پوستر، تجلیل از نویسندگان و راویان دفاع مقدس، نشست‌های بصیرت‌افزایی در پایگاه‌های بسیج، فضاسازی شهری و روستایی متناسب با ایام ماه صفر، تولید محتوای فضای مجازی، دیدار با خانواده شهدا، معرفی شهدای زن استان در قالب کتاب صوتی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

ذوالفقاری به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رشادتهای رزمندگان وایثارگران اشاره کرد و گفت: برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دراستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: رسانه‌ها ارزشهای دفاع مقدس را در میان نسل جدید نهادینه و به یک گفتمان تبدیل کنند.

۲۷ عنوان کتاب  در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد

ذوالفقاری با اشاره به اینکه همزمان با هفته دفاع مقدس ۲۷ عنوان کتاب در استان رونمایی خواهد شد، گفت: ۱۶عنوان عنوان از این تعداد کتاب مکتوب ، ۹ کتاب صوتی، ۱۰ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس و یک کتاب مرجع اسنادی رونمایی می‌شود.

وی به تولید محتوا در حوزه نقش زنان در دفاع مقدس و همچنین زنان شهیده استان اشاره کرد و افزود: همزمان با هفته دفاع مقدس کتاب مادرانه یک و ۲ و همسرانه یک رونمایی خواهد شد.

به گفته وی، تهیه کتاب و تولید محتوا برای شهدای مدافع حرم و همچنین سرداران شهید در دستور کار  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در دست اقدام است.

ساختمان موزه دفاع  مقدس  سال آینده بهره‌برداری می‌شود

ذوالفقاری با اشاره به افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس پارسال گفت: مابقی طبقات این موزه همزمان با هفته دفاع مقدس سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی اظهار داشت: این موزه در هفت طبقه احداث شده است و تکمیل و راه‌اندازی این  موزه به تامین اعتبار نیاز دارد.

به گفته وی، محوطه  این موزه در پنج هکتار زمین در دست تکمیل است که برای تکمیل این محوطه به تاسیسات زیادی از جمله ادوات جنگی بر روی سکوها، آبشار و آلاچیق نیاز است .

۷۰ درصد یادمانهای شهدای گمنام در چهارمحال وبختیاری احداث شده است  

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس چهارمحال وبختیاری گفت: ۷۰ درصد یادمانهای شهدای گمنام  در استان طراحی و احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۴۰ نقطه استان شهدای گمنام خاکسپاری شدند، افزود: برای شهدای گمنام "شوراب ضعیر" و "دستنا" تاکنون یادمان احداث نشده و مابقی یادمانهای گلزار شهدای گمنام استان در دست احداث است.

به گزارش ایرنا، ۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha