۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84470995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شور عاطفه‌ها برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند در خوزستان برپا است

اهواز - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: شور عاطفه‌ها برای جمع‌آوری کمک به دانش‌آموزان از ۲۰ شهریور تا ۱۱ مهر امسال در خوزستان برپاست.

به گزارش ایرنا جمال شیبه روز سه‌شنبه  در نشست خبری شور عاطفه‌ها در سرسرای اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بیان کرد: امسال جشن عاطفه ها مصادف است با ایام محرم به همین دلیل به نام "شور عاطفه ها" نامگذاری شده است و شعار امسال "با هم مشق محبت بنویسیم" انتخاب شده است.

وی گفت: از تمامی مردم نیکوکار و خیران تقاضا داریم تا در این امر همیاری و کمک رسانی کنند که حتی یک دانش آموز نیز از تحصیل خود باز نماند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به اینکه در جشن عاطفه‌های پارسال مبلغ ۹۰ میلیارد ریال از سوی مردم نیکوکار خوزستان کمک شد افزود: با توجه به اینکه آموزش‌ها مجازی شده است و دانش آموزان غیرحضوری تحصیل می‌کنند تقاضا داریم که در تهیه تبلت و گوشی هوشمند کمک شود.

شیبه، با بیان اینکه ۵۴ هزار دانش‌آموز در خوزستان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)هستند ادامه داد: پارسال هشت هزار تبلت به دانش‌آموزان زیرپوشش این نهاد برای ادامه تحصیل اهدا شد.

وی اولویت تامین و اهدای تبلت را برای دانش‌آموزانی دانست که دسترسی به هیچ دستگاه هوشمندی ندارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان افزود: پرداخت کمک به دانش‌آموزان نیازمند امسال به دلیل شیوع کرونا بیشتر به صورت مجازی و غیرحضوری است و در هر شهرستان به صورت نمادین پایگاهی را مستقر خواهیم کرد. 

شیبه گفت: مردم می‌توانند کمک‌های خود را با استفاده از کد دستوری "ستاره - ۸۸۷۷ - ستاره - ۱ - ستاره -۰۶۱- مربع" و یا با استفاده از شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۰۴ پرداخت کنند.

وی با اشاره به حداقل برآوردی که برای تامین تبلت دانش‌آموزان نیازمند زیرپوشش این نهاد حمایتی در خوزستان شده است افزود: حداقل هفت هزار تبلت و یا گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان برآورد شده که اگر از این میزان نیز بیشتر شود دانش‌آموزان بیشتری از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.

پرداخت هوشمند کمک به نیازمند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان نیز گفت: کد QR برای هر شهرستان تعریف شده تا افرادی که می‌خواهند کمک خود را به این کمیته پرداخت کنند به صورت الکترونیکی و با استفاده از بارکد انجام دهند.

حافظ منصوری ادامه داد: در این روش دیگر نیاز به پرداخت کمک به صورت حضوری و یا نقدی نیست و کمک‌ها به صورت الکترونیکی و با سرعت بیشتری به کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه یکصد هزار صندوق خیریه خانگی در خوزستان وجود دارد که از این پس از این بارکد به جای این صندوق‌ها استفاده خواهد شد، گفت: تاکنون برای ۶۰ هزار نفر که صندوق خیریه خانگی دارند کد QR تعریف شده است.

۱۳۰ هزار خانوار در خوزستان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha