۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84468364
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت تخلیه بار در راه آهن شمالغرب ۵۱ درصد رشد یافت

۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱
کد خبر: 84468364
ظرفیت تخلیه بار در راه آهن شمالغرب ۵۱ درصد رشد یافت

زنجان – ایرنا – سرپرست اداره کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: ظرفیت تخلیه بار در این منطقه ریلی از ابتدی امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۱ درصدی را تجربه کرده است.

منوچهر صفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سالجاری تا پایان مرداد ماه ظرفیت تخلیه بار در خطوط ریلی راه آهن منطقه شمالغرب رشد ۵۱ درصد یافته و ظرفیت بارگیری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۷ درصد یافته است.
به گفته وی، در این مدت ۲۹۵ هزار تن بار در راه آهن منطقه شمالغرب تخلیه شده است.
 سرپرست اداره کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: علاوه بر این نیز در پنج ماهه نخست سالجاری ۳۳۷ هزار تن بار در این منطقه بارگیری شده است.
 صفری خاطرنشان کرد: در پنج ماهه اول سال گذشته ظرفیت تخلیه بار ۱۹۶ هزار تن و ظرفیت بارگیری نیز ۲۹۶ هزار تن بود. 
وی، مواد اولیه معدنی، کنسانتره سنگ آهن، خاک سنگ روی و گندم از جمله محموله های تخلیه و بارگیری در راه آهن منطقه شمالغرب کشور برشمرد.
به گزارش ایرنا، تخلیه بار در ایستگاه باز بین المللی بناب با کد ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۰۷۱۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ فعال است و این ایستگاه در شبکه (UIC) شناخته شده است.
ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، ۲ ایستگاه باری دیگر نیز در راه آهن منطقه شمالغرب کشور و در استان‌های قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاه‌ها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری می شود.
ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه های راه آهن‌های دنیا (UIC) شده است.
شبکه‌های راه آهن عضو اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها می توانند از این ایستگاه به عنوان مبداء و مقصد کالا استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha