بیش از ۲ هزار محله کم برخوردار در کشور نیازمند حمایت و تحول است

اصفهان - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۲ هزار و ۲۰ محله ضعیف و کم برخوردار در کشور داریم که نیازمند حمایت و تحول هستند.

به گزارش ایرنا، علی آقامحمدی روز پنجشنبه در آیین آغاز اجرای طرح "توسعه و تحولِ اجتماع محور" ۸۵ محله اصفهان در محل استانداری این استان افزود: در این محلات انواع نیازها مانند مسکن، آموزش، ارتقای بهداشت و سلامت، اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی وجود دارد.

وی با بیان اینکه خواسته مردم مناطق محروم و کم برخوردار را باید از خود آنها پرسید، خاطرنشان کرد: اولویت هر استان و هر منطقه با یکدیگر متفاوت است بنابراین برنامه‌ریزان باید بر اساس مطالبات شهروندان برای رفع نیازها چاره جویی و تلاش کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ناهماهنگی بین نهادهای مختلف و سازمان‌های مردم نهاد را یکی از چالش‌های رفع مشکلات محله های کم برخوردار دانست و تصریح کرد: بسیاری در مباحثی مانند مسکن و تهیه غذا فعالیت می‌کنند اما به دلیل نبود هماهنگی بین آنها آنطور که باید و شاید شاهد رفع مشکلات نیستیم.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه از فعالیت‌های تکراری باید جلوگیری شود، افزود: دسته بندی صحیح مشکلات، بخش بندی و توزیع آنها بین نهادهای مختلف سبب حل معضلات شهری و مناطق کم برخوردار خواهد شد.
وی طرح توسعه و تحول اجتماع محور را طرحی مفید برای رفع معضلات مناطق کم برخوردار در سراسر کشور ارزیابی کرد و ادامه داد: در صورتی‌که بتوانیم گام‌های نخست این طرح را به خوبی برداریم برای تخصیص بودجه در سال آینده می‌توان گستره فعالیت‌ها را افزایش داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه توانمندسازی مردم اولویت این طرح به شمار می‌رود، گفت: اصفهان به عنوان نمونه آزمایشی (پایلوت) استانی آن انتخاب شده است و می‌توانیم با شناسایی نقاط ضعف و قوت و افزایش تجربه در آن، برای یک الگوی کشوری برنامه ریزی و اقدام کنیم.
آقامحمدی اضافه کرد: در  طرح توسعه و تحولِ اجتماع محور که برای کل کشور اجرا می‌شود نهادهای مختلف مانند بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، هلال احمر، سپاه و بسیج مشارکت دارند و همکاری فزاینده آنان سبب اجرای به موقع طرح و رفع معضلات مناطق کم برخوردار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در قالب این طرح از ظرفیت و توان خود مردم به سود خودشان استفاده می شود و زمینه ای مناسب برای توانمندسازی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، طرح "توسعه و تحولِ اجتماع محور" ۸۵ محله استان اصفهان روز پنجشنبه در استانداری اصفهان آغاز شد.

در قالب این طرح که برای محله های کم‌ برخوردار استان اصفهان اجرا می شود قرار است برنامه‌های توسعه‌ای مانند تهیه مسکن، ارائه خدمات ضروری، آموزش، اشتغال‌زایی، توانمندسازی، بهداشت و درمان انجام گیرد.

بر اساس برنامه اعلام شده در هر یک از محله‌ها یک نهاد، خانه ای را دایر و پیشبرد فعالیت ها  رادر این محل مدیریت خواهد کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha