۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۷
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85500801
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جوان ۳۵ ساله بر اثر سقوط از کوه صفه اصفهان جان باخت

۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۷
کد خبر: 85500801
جوان ۳۵ ساله بر اثر سقوط از کوه صفه اصفهان جان باخت

اصفهان - ایرنا - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در پی ۲ عملیات امداد و نجات چهار ساعته در کوه «صفه» اصفهان، یک نفر بر اثر سقوط فوت و دیگری نجات یافت.

سرآتشیار محمد شریعتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ساعت ۱۱:۰۵ امروز در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر سقوط یک نفر از بالای کوه صفه، بلافاصله اکیپ تخصصی نجات مستقر در کوهستان از ایستگاه ۱۲ و اکیپ کمکی از ایستگاه سه و واحد تصویر و خبر سازمان به گشت‌زنی مشغول شدند.

وی ادامه داد: اکیپ اعزامی پس از گشت و جست‌وجو با جسد مرد جوان حدود ۳۵ ساله ای که از ارتفاع حدودی ۵۰ متری سقوط کرده بود، مواجه شدند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: جسد این فرد که از شدت ضربه و سقوط قابل تشخیص نبود، توسط کوهنوردان رویت و سپس با ایجاد کارگاه‌های عملیاتی و استفاده از طناب و تجهیزات تخصصی به مسیر اصلی منتقل و تحویل عوامل اورژانس و انتظامی شد.

وی اضافه کرد: همزمان با این حادثه فردی که مبادرت به کوهنوردی در نزدیک قله صفه کرده بود با سامانه ۱۲۵ تماس گرفت و اعلام کرد که از مسیر اصلی خود منحرف شده است.

شریعتی گفت: اکیپ امداد و نجات کوهستان پس از پشت سر گذاشتن عملیات نخست، بصورت مجدد مشغول عملیات طاقت‌فرسای دو ساعته دیگر شدند و این فرد را نجات دادند.

به گزارش ایرنا، بیشترین تعداد حوادث کوه صفه اصفهان مربوط به گروه‌های چند نفره‌ای است که بصورت غیرقانونی از مسیرهای ناایمن و ریزشی اقدام به صعود می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha