۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 1368
کد خبر: 84464889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصفهان به‌عنوان استان معین تهران نیازمند همکاری بیشتری است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این استان جانشین مدیریت بحران تهران در حوادث ملی است، گفت: مدیریت بحران تهران باید با اصفهان در این زمینه بیشتر همکاری کند.

منصور شیشه فروش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه افزود: ضرورت دارد شهرداری تهران برای ایفای نقش درست و موثر استان اصفهان به عنوان معین تهران در حوادث ملی، برنامه ریزی های سخت افزاری و نرم افزاری خوبی انجام دهد.

وی تاکید کرد: جلسات مشترکی با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران  و سازمان مدیریت بحران کشور به همراه برگزاری مانورهایی در این زمینه انجام شده و دستگاه‌های مربوطه در استان نیز به‌صورت ویژه هماهنگی‌هایی را در این زمینه انجام داده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری تهران موظف شده اطلاعات مورد نیاز از تهران بزرگ و نیازها و برآوردهای این شهر در بحران را اعلام و سایت‌هایی ویژه کمک‌رسانی را در مناطق مختلف تعیین و جانمایی شده توسط استان اصفهان تجهیز کند.

وی بیان کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران که مسوولیت هماهنگی را دارد موظف است هماهنگی های لازم در این زمینه را با مناطق شهرداری تهران، شهرداری اصفهان و مدیریت بحران استان اصفهان انجام دهد اما تا این لحظه پیگیری زیادی در این زمینه از این سازمان ندیده ایم.

شیشه فروش اظهارداشت: ما به ستاد مدیریت بحران کشور هم اعلام کرده‌ایم که جانشین بودن در حوادث ملی نیازمند یکسری امکانات و تجهیزات است که باید در اختیار اصفهان قرار بگیرد.  

وی با اشاره به اینکه بحث آموزش، حضور در مناطق مختلف شهر تهران و پیمایش آن و ارائه اطلاعات لازم درباره تهران بزرگ از وظایف شهرداری تهران است، ادامه داد: ستاد مدیریت بحران کشور نیز باید متناسب با شرح وظایفی که به استان اصفهان داده است این استان را به امکانات امدادی تجهیز کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آمادگی نرم افزاری استان اصفهان برای جانشین بودن حوادث ملی را به‌صورت کامل دانست و عنوان کرد: این استان اما به لحاظ سخت افزاری آمادگی مناسبی ندارد.

شیشه فروش گفت: شهرداری تهران به دستگاه های ملی اعلام کند که متناسب با نقشی که برای استان اصفهان به عنوان جانشین و معین برای تهران بزرگ مشخص شده است تجهیزات کافی در اختیار این استان قرار بگیرد.

وی افزود: دستگاه های ملی مانند شرکت گاز، آب و فاضلاب کشور، سازمان حمل و نقل جاده ای، سازمان جنگل ها و مراتع، جمعیت هلال احمر و اورژانس کشور به تناسب باید برای تجهیز دستگاه‌های امدادی استان اصفهان به امکانات مورد نیاز و کمک رسان اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همچنین لازم است سازمان شهرداری‌های کشور متناسب با ظرفیت اصفهان، این استان را در زمینه جانشین بودن در حوادث ملی و برای حضور در مناطق اعلام شده تجهیز کند.

به گزارش ایرنا طرح استان های معین و پیشتاز در مدیریت بحران شهر تهران در حوادث ملی با ابلاغ بخشنامه ای از سوی وزارت کشور اجرایی شد.

چنانچه حادثه‌ای در سطح ملی و شهر تهران به‌وقوع بپیوندد برای هر یک از مناطق ۲۲گانه شهر تهران یک استان معین در نظر گرفته شده است به‌طوری‌که استان اصفهان به‌عنوان جانشین در حادثه ملی تهران انتخاب شده است.

استان‌های مرکزی، قم، سمنان، مازندران و قزوین به‌عنوان استان پیشتاز در نظر گرفته شده‌اند زیرا راه دسترسی به تهران از سمت این استان‌ها نزدیک‌تر است و می‌توانند با سرعت بیشتری در حوادث طبیعی شهر تهران به ایفای مسئولیت بپردازند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha