نوشین فرهادی چهارشنبه شب در بیست و یکمین نشست مجازی انجمن نمایش کانون پرورش فکری هرمزگان در بیان چگونگی صداگذاری روی عروسک ها بیان کرد: ۲عامل جهت طراحی صدای عروسک در صداگذاری دارای اهمیت می باشد یک عامل متن نمایش و دوم شکل ظاهری و شمایل عروسک است.
وی افزود: باید پس از شناسایی چهره و شخصت عروسک صدا گذاری را انجام دهیم، اما لازم نیست حتما صدایمان را تغییر دهیم و با توجه میمیک، فرم دهان و فرم صورت عروسک، فرم دهان و صورت خود را تغییر دهیم و صدا گذاری را انجام دهیم.
این کارگردان عروسک های نمایشی گفت: اگر عروسک گردان و صداپیشه یک نفر باشد کار صداگذاری راحت تر پیش می رود اما اگر عروسک گردان و صدا پیشه یکی نباشند صدا پیشه بر اساس مشاهده حرکات و رفتار یک عروسک باید صداپیشگی کند.
فرهادی همچنین درباره قدرت تخیل و فانتزی ها صحبت کرد و افزود: یک صدا پیشه باید بتواند با هر شی در دسترس یک شخصیت خلق کند مانند اشیا ساده و در دسترس مثل لیوان، یک لباس، یک خودکار می تواند یک کاراکتر عروسکی بسازد.
در پایان این نشست کتاب درآمدی بر فانتزی نوشته شیوا مسعودی به اعضای انجمن نمایش کانون پرورش فکری هرمزگان معرفی شد.
یک کارگردان و عروسک ساز:
شناخت شخصیت عروسک مهم تر از صداسازی است
۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۷:۱۰
کد خبر:
84457436
بندرعباس- ایرنا- یک کارگردان و عروسک ساز با بیان اینکه متن نمایش و شکل ظاهری عروسک در صداگذاری اهمیت دارد، گفت: در صداپیشگی شناخت شخصیت عروسک مهم تر از صدا سازی است.
سرخط اخبار استانها
-
وزیر کشور : ۱۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح تعریض جاده کندوان در نظر گرفته شد
نوشهر - ایرنا - وزیر کشور گفت : دولت برای تکمیل طرح ملی چهار خطه کردن…
-
منصوری: رویکرد آیت الله رئیسی باب تعامل همه جانبه دولت را با خیرین باز کرده است
ساری- ایرنا- معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر این نکته که شخص آیت…
-
سردار سلامی: عملیات«وعده صادق»، تحسین جهانیان را برانگیخت
اصفهان-ایرنا- فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: عملیات وعده صادق و حمله…
-
همزمان با حضور رئیس جمهور در قائمشهر بزرگترین طرح بیمارستانی مازندران افتتاح شد
ساری-ایرنا- همزمان با حضور رئیسجمهور در قائمشهر، بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی…
نظر شما