وضعیت کرونا در استان کرمانشاه بحرانی است
عکس آرشیوی است

کرمانشاه- ایرنا- رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اوضاع کرونا در استان را اکنون بحرانی دانست و گفت: این ویروس به شدت در حال جولان دادن است و برای قطع زنجیره انتقال و سرایت آن نیاز به همکاری و مشارکت همه دارد.

دکتر «حسین بیگلری» روز شنبه به ایرنا افزود: اکنون اوضاع مانند شرایط جنگی است و باید خیلی بیماری را جدی بگیریم و لازم است مرتباً و به صراحت باید در خصوص خطرات کرونا و اهمیت تزریق واکسن صحبت شود.

وی اظهار داشت: تنها راهی که سازمان بهداشت جهانی و همه کشورها برای مهار کرونا ارایه می دهند تزریق واکسن، استفاده از ماسک همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: واکسن ویروس کشته شده است و باعث بیماری نمی شود، کسانی که مبتلا به کرونا می شوند یک ماه بعد از زمان بهبودی واکسن بزنند.

وی افزود: واکسن‌ها درصدی ایمنی را در بدن ایجاد می کنند که بستگی به ژنتیک هر فرد دارد اما می تواند از موارد شدید بیماری و خطر مرگ فرد جلوگیری کرده و زنجیره انتقال بیماری را در جامعه کنترل نماید.

بیگلری تاکید کرد: نوع جدید دلتا قابلیت سرایت بیشتری دارد تا حد ممکن در جاهای شلوغ قرار نگیرید، سفر نروید و در صورت لزوم از ماسک های با قابلیت بالاتری استفاده کنید.

وی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی تنها گروه دارای محدودیت برای تزریق واکسن را مادران باردار عنوان می کند که برای تزریق واکسن نیازمند مشورت با پزشک متخصص عفونی می باشند.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در شرایط فعلی علایمی مانند سرفه، عطسه، گلودرد و کوفتگی بدن را باید علایم احتمالی ابتلا به کرونا بگذاریم.

وی گفت: هر نوع اجتماعات می تواند ریسک به خطر انداختن جان دیگران را داشته باش از این رو تردد سالم با وسایل حمل ونقل عمومی نیز حایز اهمیت ویژه است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون یک هزار و ۴۳۹ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند و مجموع جان باختگان کرونا نیز از ابتدی شیوه این ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۱۳۳ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha