تعهد و تقوا ملاک نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخاب وزرا باشد

اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تعهد به آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری، خون شهدا و نظام اسلامی و تقوای الهی ملاک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای دادن رای اعتماد به وزیران کابینه دولت جدید باشد.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در اراک ،افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تامین مصالح ملی و منافع مردم را باید در انتخاب وزرا مد نظر داشته باشند و شرایطی مهیا شود تا از توان حداکثری در کشور برای ترمیم مشکلات و شتاب بخشی به راهبردهای توسعه‌ای بهره‌ گرفته شود.
وی ادامه داد: حفظ و تقویت امنیت و اقتدار نظام اسلامی در گرو همراهی هدفمند مردم و مسئولان است و تلاش برای پیشرفت و شکوفایی جامعه و تقویت بنیه اقتصادی ملت وظیفه اصلی مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید در دولت سیزدهم برای هر چه بهتر شدن این مهم برنامه‌ریزی شود.
امام جمعه اراک اظهار داشت: عدالت‌محوری و احقاق حقوق ملت شیرازه اصلی مدیریت در جامعه اسلامی است و خادمان مردم باید متعهد به قانون باشند و از انجام هر فعالیتی که ارزش‌های نظام اسلامی را زیر سوال می‌برد، پرهیز کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: مسئولیت‌ها مدت زمان مشخصی دارند و هر فردی که سکان هدایت یک دستگاه اجرایی را در دست می‌گیرد وظیفه دارد از لحظه‌لحظه این فرصت در راستای اعتلای نظام اسلامی و خدمت بی‌منت به مردم استفاده کند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی به برکت ایستادگی و مجاهدت‌های شهدا،‌رزمندگان و ملت همیشه در صحنه به پیشرفت‌های بزرگ دست یافته و نیاز است با ادامه این راه  اقتدار آن حفظ و تقویت شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: پرهیز از حاشیه‌پردازی و انحراف از مسیر اصلی اولویت مهمی در  نظام اسلامی است و همه ارکان کشور باید در گام دوم انقلاب اسلامی برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری تلاش شبانه روزی داشته باشند.
وی ادامه داد: به‌کارگیری حداکثری اراده و استفاده از ظرفیت‌ها در نظام اسلامی یک ضرورت است و شناخت و بهره‌برداری از فرصت ها باید در اولویت کار دولت جدید قرار گرفته و مردم نیز وظیفه دارند با پشتیبانی قوی مسیر موفقیت را تضمین کنند.
امام جمعه اراک هفته دولت را فرصتی ارزشمند برای بازخوانی مجاهدت‌ها و تبیین دستاوردهای نظام اسلامی دانست و بیان کرد: شهیدان رجایی و باهنر الگوهای کامل دولتمردان و کارگزاران نظام اسلامی هستند که با سختکوشی ماندگار شدند و مسئولان باید با تکیه بر سیره ارزشمند این دو بزرگوار در راستای خدمت به مردم و جامعه اسلامی تلاش کنند.
آیت الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: شیوع بیماری کرونا در پیک پنجم مشکلات جدی و شدیدی برای کشور ایجاد کرده و دامنه آسیب آن در حوزه لامت، اقتصاد و معیشت مردم عمیق‌تر است و می‌طلبد که مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساسیت ویژه داشته باشند و انتظار می‌رود که تامین واکسن برای تمامی گروه‌های سنی در اسرع وقت محقق شود.
وی اظهار داشت: همه امکانات و ظرفیت ها باید برای واکسیناسیون عمومی مردم بسیج شوند چراکه اولویت مهم کشور مقابله و کاهش آسیب‌های  کرونا است، و متاسفانه آمار مرگ و میر  ناشی از این ویروس مهلک ناگوار است و همه توان باید برای کاهش آمار تلفات به‌کار گرفته شود.
درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر دو هفته یک‌بار روزهای چهارشنبه در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha