صاحبنظران ورزشی درباره سید حمید سجادی چه می‌گویند؟

استان‌ها- ایرنا - "سید حمید سجادی هزاوه " وزیر پیشنهادی برای اداره وزارت ورزش و جوانان در دولت سیزدهم است، گزینه‌ای که به واسطه انتخابش از بدنه ورزش و بهره مندی اش از تخصص و سابقه ورزشی در چند روز گذشته مورد استقبال بسیاری از کارشناسان قرار گرفته است.

رییس جمهوری در راستای عمل به وعده خود و برای اولین بار، چهره ای را از جنس ورزش برای تصدی سکان یک وزارتخانه مرتبط  انتخاب و برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کرده است. 

سجادی قهرمان ایران و آسیا، دارای تحصیلات مرتبط و برخوردار از تجربه مدیریت در سطوح بالای ورزش کشور است،  سال‌ها در کسوت معلمی در دانشگاه اشتغال دارد و از مطالبات جامعه ورزش و جوانان چه در بُعد قهرمانی و چه بُعد همگانی ورزش و همچنین نیازهای اساسی جوانان آگاه است. 

از مهمترین برنامه های سجادی برای وزارت ورزش توسعه ورزش همگانی در مناطق کم برخوردار، ‌ توسعه باشگاه های ورزشی اختصاصی بانوان، ‌ تدوین سند توسعه صنعت ورزش برای ارتقای سطح کیفی و کمی تولید تجهیزات، مراودات و انتقال بازیکن و حمایت از استارت آپ‌های ورزشی جهت تولید تجهیزات و خدمات است.

ایجاد نظام جامع استعدادیابی، اجرای طرح آمایش سرزمینی با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم ورزشی، توجه به ورزش همگانی، اقدامات لازم در زمینه مسکن، ازدواج، تسهیلات بانکی و برنامه‌ریزی برای موفقیت در المپیک ۲۰۲۴ بخشی از مهم ترین برنامه های سجادی برای اداره وزارت ورزش و جوانان است.

بحث ساماندهی سمن های جوانان، مجامع استانی و مجمع ملی جوانان، توسعه و تقویت خانه های جوانان نیز از دیگر برنامه های دکتر سجادی دیده شده است.

صاحبنظران ورزشی درباره سید حمید سجادی چه می‌گویند؟

سید حمید سجادی در یک نگاه 

«سیدحمید سجادی هزاوه» متولد سال ۱۳۴۸ در تهران و دانش‌آموخته دکترای تخصصی مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی است.

سجادی موفق ترین دونده استقامتی تاریخ کشور محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود رکورد بیشتر رشته‌های دوهای نیمه‌ استقامت و استقامت کشور ایران را در اختیار داشت.  

از این میان رکوردهای ایران در ۳۰۰۰ متر با مانع، ۵۰۰۰ متر و ۱۰۰۰۰ متر و دوهای داخل سالن ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر همچنان به نام حمید سجادی ثبت شده است. رشته تخصصی حمید سجادی ۳۰۰۰ متر با مانع بود. وی در این رشته یک بار مدال طلای قهرمانی آسیا (۱۹۹۱ کوالالامپور)، چهار بار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را کسب کرد.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان دارای درجه دکترا در رشته برنامه‌ریزی در تربیت بدنی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

 معاون امور ورزشی سازمان تربیت بدنی و معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در دولت دهم، عضویت در هیأت رئیسه و هیأت‌های مختلف فدراسیون دو و میدانی، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا، مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، عضو شورای عالی سیاستگذاری ورزش سیما، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد و نایب رئیس کمیته تربیت بدنی بین دول یونسکو از جمله مهمترین مسئولیت‌های اجرایی و مدیریتی وی در حوزه ورزش است.

صاحبنظران ورزشی درباره سید حمید سجادی چه می‌گویند؟

 دیدگاه کارشناسان حوزه ورزش نسبت به وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم 

کارشناسان حوزه ورزش در گفتگو با خبرنگاران استانی ایرنا، قرار گرفتن سجادی را در راس وزارت ورزش و جوانان، منشا اثر و تحول بخش این نهاد دانستند. 

 شماری از فعالان و صاحبنظران در حوزه ورزش استان زنجان در این خصوص اظهار داشتند: دکتر حمید سجادی، وزیر پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان کشور بر نقاط ضعف و قوت این حوزه مهم و اثر گذار، کاملا آشنا و واقف است و می تواند تحول‌ساز باشد.

این افراد، افزودند: با روی کارآمدن سجادی به حتم ورزش کشور دچار تحول و دگرگونی خواهد شد و انصافا رییس جمهوری، فرد لایق و شایسته ای را به این پست برگزیده است که امید به گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را داریم.

همچنین جمع زیادی از قهرمانان المپیک و جهان، خبرگان و پیشکسوتان ورزش کشور با تهیه بیانیه‌ای از نمایندگان مجلس درخواست کردند تا به انتظار جامعه بزرگ ورزش پایان دهند و با رای اعتماد به «سیدحمید سجادی» برای نخستین بار وزیری از جنس ورزش را در راس وزارت ورزش و جوانان قرار دهند.

تحول گرایی درحوزه ورزش

یک قهرمان قایقرانی آسیا نیز معتقد است که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان می تواند روزهای خوبی را برای ورزش کشور رقم بزند چرا که خود از جنس ورزش است.

نازنین رحمانی اظهار کرد:  پست های کلیدی مانند وزارت ورزش و جوانان باید به اهل آن سپرده شود و قطعا اگر این اتفاق صورت گیرد می توانیم شاهد روزهای خوبی در این عرصه باشیم.

وی افزود: من به تحول در ورزش با حضور آقای سجادی خوشبینم و امیدوارم ورزش کشور خصوصا قایقرانی با حضور ایشان روزهای بهتری را تجربه کند.

محمدحسین محبی قهرمان اسبق کشتی جهان هم با حمایت از معرفی حمید سجادی گفت: وی با توجه به سابقه خوبی که در عرصه ورزش دارد می‌تواند در این حوزه تحول‌گرا باشد.

وی اظهار داشت: انتظار می رود وزیر بعدی ورزش و جوانان به این بی برنامگی ها پایان داده و با تقویت ادارات ورزش و جوانان استان ها و همچنین رسیدگی به مشکلات ورزشکاران، زمینه را برای توسعه و تحول ورزش مناطق مختلف کشور فراهم کند.

انتخاب وزیر پیشنهادی از بدنه ورزش 

عباس علایی مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین کارشناس دیگری است که سجادی از بدنه ورزش و یک فرد متخصص و کارآشنا  است و می تواند با ایجاد همگرایی در جامعه ورزش و جوانان به منظور سوق دادن ورزش به کف جامعه، اتفاقات خوبی را در حوزه قهرمانی، همگانی و عمرانی رقم بزند.

در همین راستا عباس حاجی زاده مدیرکل ورزش و جوانان فارس وزیر پیشنهادی رییس جمهوری برای وزارت ورزش و جوانان را بهترین گزینه برای این وزارتخانه دانست و تاکید کرد که او درد ورزش را می‌داند و در میدان های خارجی موفقیت های خوبی کسب کرده است .

به گفته حاجی زاده، سجادی می‌تواند به پیشرفت ورزشکاران و این مقوله مهم کمک کند، ما هم از سجادی حمایت می کنیم زیرا برنامه  مدار است و پیگیری می کنیم تا نمایندگان مجلس به او رای اعتماد دهند؛ امیدوارم این اتفاق بیفتد و در راس ورزش کشور یک فرد ورزشی تحصیلکرده قرار گیرد.

تخصص و تجربه کافی ویژگی بارز وزیر پیشنهادی  

 حشمت‌الله امان‌الهی مدیرکل ورزش و جوانان لرستان هم دانش و تجربه سجادی را برای برطرف کردن موانع موجود در مسیر توسعه ورزشی کشور موثر دانست. 

وی افزود: گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با راهکارهای ورزش آشنا است و چالش ها را به خوبی مدیریت می‌کند چرا که تجربه کافی دارد و  امید می‌رود با حضور او در راس این وزارتخانه، موانع برطرف شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز معتقد است: ورزش مسیر پر پیچ و خمی دارد و هدایت وزارتخانه آن نیاز به فردی دارای تخصص، تجربه و شناخت کافی از مسایل ریز و درشت این حوزه دارد که سجادی تمامی این ویژگی ها را برای در اختیار گرفتن سکان وزارت ورزش و جوانان دارد.

«حمید سیفی» افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به ویژگی ها و توانمندی های سجادی با رای اعتماد قاطع خود هدایت وزارت ورزش و جوانان را به وی به عنوان یک ورزشکار و متخصص حوزه های مختلف ورزشی بسپارند.

به گفته وی، حضور سجادی در راس وزارت ورزش و جوانان می تواند مسیر رشد و توسعه این مجموعه و شکوفایی استعدادهای ورزشی و همچنین درخشش ورزشکاران ایرانی در عرصه های داخلی و خارجی را هموار کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان هم با اشاره به توانایی و تجربه کافی سجادی، معتقد است تخصص و تجربه ویژگی بارز وی است و به عنوان شخصیتی متعهد و خوشنام در ورزش ایران، از دیرباز ورزش قهرمانی و حرفه ای را دنبال کرده است.

علی خلیلی اظهار داشت : آشنایی با قهرمانان و فضاهای ورزشی از ویژگی های برجسته سجادی است که در کنار حضور موثر و تجربه طولانی و شناخت ظرفیتها، توانمندیها و ضعف های ورزش کشور می تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل کند.
وی، ورزشی بودن، داشتن تجربه مدیریتی و تحصیلات ورزشی و آشنایی با فضای ورزش کشور را مهمترین شاخصه های بارز دکتر سجادی خواند و اظهار داشت: ارتباط موثر و تنگاتنگ سجادی با جوانان و ورزشکاران از دیگر شاخصه هایی است که می تواند وی را به عنوان بهترین گزینه برای تصدی وزارت ورزش و جوانان معرفی کند و یقینا جامعه ورزش و قهرمانان به بهترین شکل ممکن با او همراهی خواهند کرد.

رییس جمهوری ۲۳ مرداد ماه وزرای پیشنهادی را به طور رسمی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد و  ۳۰ مرداد ماه نیز با حضور در مجلس ضمن سخنرانی به دفاع‌ از آنها پرداخت.

وزرای پیشنهادی نیز از روز شنبه با حضور در مجلس برای کسب رای اعتماد نمایندگان مردم  به سوالات آنها پاسخ داده و برنامه های خود را ارایه کرده اند؛ قرار است با پایان یافتن بررسی ها، فردا(چهارشنبه) رای گیری انجام شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha