سفر به خراسان رضوی در تعطیلات کرونایی کاهش چشمگیر داشت

مشهد- ایرنا- رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های ترددشمار در ورودی جاده‌های استان، طی هفته گذشته همزمان با تعطیلات کرونایی، سفر با خودروهای شخصی به این استان نسبت به هفته قبل از آن ۲۹ درصد کاهش داشت.

ابوالفضل حسینی‌ عشرت‌آباد روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار به دست آمده از دستگاه های تردد شمار در ۹ ورودی استان نشان می دهد از ۱۶ تا ۲۲ مرداد ماه ۱۸۵ هزار و ۹۷۷ دستگاه خودرو سواری وارد استان شدند که این تعداد از ۲۳ تا ۲۹ مرداد با کاهش ۲۹ درصدی به ۱۳۱ هزار و ۴۶۹ دستگاه رسید.

وی ادامه داد: ورود خودرو سواری به مشهد از طریق پنج محور ورودی طی هفته گذشته نیز با کاهش ۲۳ درصدی نسبت به هفته قبل از آن مواجه بوده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: علت اصلی کاهش سفرهای جاده ای به این استان، اعمال سختگیرانه محدودیتهای سفر به خاطر شیوع گسترده کرونا، اعمال قانون رانندگان متخلف، تعدد ایستگاه های بازرسی در راه های اصلی و فرعی  و اطلاع رسانی به موقع و گسترده در زمینه این محدودیتها بوده است.

وی افزود: علاوه برثبت تخلف بوسیله دوربین ها و سامانه های الکترونیکی جاده ای، حضور فیزیکی ماموران در جاده ها نقش قابل توجهی در کاهش ترددها و ورود مسافر به خراسان رضوی در این دوره از محدودیتهای سفر داشته است. 

حسینی ادامه داد: محدودیت‌ های تردد بین شهری و بین استانی تا پنجم شهریور در جاده های استان اعمال خواهد شد.  

وی گفت: طی هفته آخر مرداد ماه، ورود خودرو سواری به خراسان رضوی در حالی به ۱۳۰ هزار دستگاه در هفته کاهش یافت که در تیرماه هر هفته بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار خودرو سواری وارد این استان مسافرپذیر می شد.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج شیوع کرونا بطور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.

هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. 

روزانه بیش از  ۸۰۰ بیمار جدید کرونایی در استان خراسان رضوی بستری می شوند که ۷۰ درصد آنها در شهر مشهد تحت درمان هستند.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی  ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۳۰ مرداد ۵۴۴ بیمار مبنلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۱ هزار و ۳۵۴ تن رسید.

در این مدت ۲۴ هزار و ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و سه هزار و ۶۶۶ نفر آنها بستری شدند. تاکنون ۱۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۵۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و پنج میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۵۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و هفت هزار و ۵۱۴ دُز رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha