۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 2964
کد خبر: 84439717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزادگان سند افتخار و تربیت شدگان مکتب حسینی هستند

یزد -ایرنا - رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به واقعه کربلا در سال ۶۱ هجری قمری ،آزادگان را نماد عزت ، اقتدار و جوانمردی یاد کرد و گفت: این عزیزان به عنوان تربیت شدگان مکتب امام حسین(ع) سند افتخار ایران هستند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی روز سه شنبه  با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور در آیین تجلیل از ۲۲ نفر این عزیزان افزود:  مهمترین درس  قیام عاشورا اسارت ابن زیاد در کوفه و اسیر شدن یزید بن معاویه در شام است، کسی که به عنوان آزاده،حکمرانی می‌کند امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) است ،برای اینکه اراده خدایی بر این ۲ حاکم است و آزادگان ما تربیت‌شدگان چنین مکتبی هستند.

امام جمعه بهاباد تاکید کرد که سالروز بازگشت آزادگان به ایران فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است، زیرا فداکاری‌ها، صبر و جوانمردی آنها در دوران اسارت باید برای نسل‌های آینده بازگو شود .

وی اضافه کرد: مسئولان رسیدگی به مشکلات آزادگان و تجلیل از خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

آزادگان سند افتخار و تربیت شدگان مکتب حسینی هستند

وی آزادگان را الگوی صبر و استقامت برای ملت ایران توصیف کرد و یادآور شد: جانبازان و آزادگان، شهیدان زنده‌ای هستند که با رشادت ها و جانفشانی خود، پرچم پرافتخار ایران را به اهتزاز درآوردند.

امام جمعه بهاباد تصریح کرد: آزادگان اسطوره های صبر و مقاومت هستند که با تحمل رنج و سختی های فراوان در زندان های رژیم بعثی عراق ، ذره ای از آرمان های انقلاب فاصله نگرفتند.

ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه این عزیزان با صبر و ایستادگی خود عزت و اقتدار را برای نظام به ارمغان آوردند ، افزود: امنیت و آرامش حاکم در ایران مرهون خون پاک شهدا و جانفشانی جانبازان و صبوری آزادگان است.

همچنین فرماندار بهاباد گفت: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی ، رشادت ، ایستادگی و استقامت آزادگان سرفراز و رزمندگان اسلام برای قشر جوان جامعه بازگو شود و در صورت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت ، نظام اسلامی ثابت و استوار به حیات جاودانه خود ادامه می دهد.

محمد مهدی خانی زاده بهابادی ادامه داد : آزادگان،بزرگمردانی هستند که با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارها و شکنجه های جسمی و روحی دشمن پایداری کردند و با سربلندی به میهن بازگشتند تا به حق اسطوره های صبر و استقامت ایران در هشت سال دفاع مقدس شدند.

خانی زاده بهابادی با بیان اینکه آزادگان،گنجینه ارزشمند و اسطوره های استقامت دفاع مقدس هستند افزود : آزادگان با صبر و استقامت خود برای ما استقلال، امنیت و عزت به ارمغان آوردند و وظیفه ما در این برهه حساس حفاظت و پاسداری از این دستاوردهاست.

فرماندار بهاباد در ادامه بیان کرد : آزادگان در دفاع مقدس با تاسی از عاشورای حسینی  مقاومت و ایستادگی کردند  و بعد از اسارت نیز برای حفظ آرمان های اسلام نقش خود را به خوبی ایفا کردند و هر لحظه اسارت این اسوه های صبر و استقامت جزو اسناد پر افتخار ملت ایران محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه خاطره شیرین این روز از یاد مردم ما هرگز فراموش نمی شود، بلکه بر جریده عالم ثبت شد، افزود : آزادگان حامل پیام خون شهیدان و پایمردی دلیر مردان دفاع مقدس هستند که می توانند بر تارک فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی این مرز و بوم همچون چراغ راه، همواره بدرخشند.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد .

۲۶ مرداد ۱۳۶۹ نخستین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق با ورود به کشور به جمع خانواده‌های خود بازگشتند.

این رویداد ۲ هفته پس از اشغال نظامی کویت از سوی ارتش صدام و ۲ روز پس از آن صورت گرفت که صدام در نامه‌ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس  جمهوری وقت ایران بار دیگر عهدنامه ۱۹۷۵ الجزیره را پذیرفت و به شرایط ایران برای پایان جنگ تسلیم شد و از جمله قول عقب‌نشینی از مرزهای ایران و آزادی اسیران ایرانی را داد.

استان یزد ۷۵۱ آزاده دارد ،۲۴ تا ۳۰ مرداد در تقویم رسمی کشور هفته آزادگان نامگذاری شد و حدود ۱۲۰ مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. 

در هشت سال دفاع مقدس حدود ۴۳ هزار نفر  ار رزمندگان ایران به اسارت دشمن درآمدند که از ۶ ماه تا بیش  از ۱۰ سال دوران اسارت خود را در زندان های رژیم بعثی عراق سپری کردند. 

ارتش بعث عراق ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ با حمایت کشورهای غربی خصوصا ایالات متحده آمریکا و تعداد از کشورهای مرتجع منطقه به ایران حمله کرد و پس از حدود هشت سال در برابر رزمندگان اسلام مجبور به عقب نشینی به مرزهای بین المللی و قبول آتش بس شد.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha