امام‌جمعه یزد: آزادگان در زمان  اسارت به ولایت وفادار ماندند

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: آزادگان در زمان اسارت در زندان های رژیم بعثی عراق با مقاومت، بردباری و استقامت به ولایت وفادار و آن را به جهانیان نشان دادند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز سه‌شنبه به مناسبت ۲۶ مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان به کشور  در تماس تلفنی با تعدادی از این عزیزان  ،صبر و استقامت آنها را در دوران اسارت ستود.

وی افزود: آزادگان ایرانی در زندان‌ بعثی‌ها، سختی ها و شکنجه‌های  زیادی را تحمل کردند و با وجود وعده‌های کاذب دنیوی، از پیروی مراد خود، امام خمینی(ره) دست نکشیدند و از خود الگویی ارایه کردند که امروز بسیاری از جوانان متعهد در عراق و ایران در برابر دشمنان شیعه ایستادگی و دشمن را وادار به تعظیم در برابر اراده مستحکم خود کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: روایت اسرای جنگ تحمیلی در هشت سال دفاع مقس چیزی نیست که با یک مطلب، مقاله ای و داستان حق آن را ادا کرد بلکه این روایت باید از سوی اهل هنر و ادب به رشته تحریر و تصویر درآید و روزهای اسارت برای آیندگان و جوانانی که جنگ تحمیلی را درک نکردند به درستی روایت شود.

ناصری امروز به همراه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد  به دلیل شیوع ویروس کرونا با تعدادی از آزادگان استان ضمن تماس تلفنی از استقامت آنها در دوران اسارت قدردانی کرد.

همچنین ۲۳ مردادماه جاری محمدحسین فاضلی  معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفته بود که امسال  بیشتر برنامه‌های سالروز بازگشت آزادگان به کشور به دلیل تداوم شیوع کرونا ، و حفظ سلامت همگانی برای اجرا در فضای مجازی تهیه شد.

وی تصریح کرد: اجرای چند برنامه فرهنگی و اجتماعی هم با رعایت نکات بهداشتی در فضای باز با تعداد خیلی محدود نیز پیش‌بینی شد .   

۲۶ مرداد ۱۳۶۹ نخستین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق با ورود به کشور به جمع خانواده‌های خود بازگشتند.

این رویداد ۲ هفته پس از اشغال نظامی کویت از سوی ارتش صدام و ۲ روز پس از آن صورت گرفت که صدام در نامه‌ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس  جمهوری وقت ایران بار دیگر عهدنامه ۱۹۷۵ الجزیره را پذیرفت و به شرایط ایران برای پایان جنگ تسلیم شد و از جمله قول عقب‌نشینی از مرزهای ایران و آزادسازی اسیران ایرانی را داد.

استان یزد ۷۵۱ آزاده دارد ،۲۴ تا ۳۰ مرداد در تقویم رسمی کشور به هفته آزادگان نامگذاری شد.

ارتش بعث عراق ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ با حمایت کشورهای غربی خصوصا ایالات متحده آمریکا و تعداد از کشورهای مرتجع منطقه به ایران حمله کرد و پس از حدود هشت سال در برابر رزمندگان اسلام مجبور به عقب نشینی به مرزهای بین المللی و قبول آتش بس شد.   

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha